Telefontänk

Igår nångång
Sist var det jag som ringde
Borde det inte vara hans tur då... joo..
Jag ringer inte.

Några timmar senare
Okej jag ringer ändå, måste ändå fråga om den där videokabeln som jag inte hittar..
Bra, skönt, då var det gjort.
fasen vad dom verkade ha kul.

Några timmar senare till
Nu ska man gå och lägga sig, vad ensamt det kändes.
Jag kanske ska ringa och höra vad dom gör.
Om dom hittade nåt kul uteställe..
Neej, ja har ju redan ringt ikväll.
Joo, bara lite snabbt.

Ringer, men får inget svar
Provar igen, "abonnenten du söker kan inte nås just nu". Fan.
Provar igen för att försäkra mig om att det inte funkar..

Hela dagen går.

Det är hans tur.. sådeså. jag ger mig inte.
Jag kanske ska kolla när flyget gick, så vet jag när han är framme och kan ladda mobilen.
Jaha, 18.30, och det är försenat en ½ timme.
Han borde ringa vid 22 nån gång.

Timmarna går.
Ja tänker inte ringa, han får ringa när han har tid, är framme och har batteri.
Fan vad jag bara vill att det ska ringa och att jag lyfter på luren och hör:
"Hej älskling, har saknat dig som tusan!
Det var tråkigt igår, skulle ha stannat hemma.
Jag kommer hem nästa helg, jag längtar!
 Vi bokar ett hotell och åker bort över helgen, bara du och jag.
Ska vi gå på restaurang på fredag?"

Yeah right.
Jag börjar känna mig riktigt patetisk. Just. nu.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback