Sandra -

Uppdrag balklänning fortsätter...

27567-61327567-614
Här är tygerna.


Totalt kostade materialet ca 700 kr. (Foder + satintyg+ grovt tyll + dragkedjor och tråd)
Ganska billig balklänning :)
Fast det är ju mycket jobb också.
Provmodell nr 2 är klar nu, och den är slutgiltig!
Så den kommer att vara fodertyg till det blåa.
Så lite senare idag ska jag börja med det blåa.

Men först så kallar släkten.
Ni vet hur det är under jul :D
Alla ska hälsa på alla..
Puh.




Lussebak förra veckan

27567-609
Min första lussebullsdeg någonsin såg ju lovande ut!
27567-610
Bullarna likaså..
27567-611
Såhär här blev dom!
27567-612
Mmm mmm mmm!.. hehe. Fina...



Lucia

Idag är det lucia på jobbet, kl 06.00.
Kommer somna.. men hoppas attjag hinner få lite julstämning innan dess iaf :D
Vår VD ska hålla tal också.
Glögg e gött
Pepparkaka e flott!

Happy lucia på er!



Önskelista 2

Gjorde tidigare en önskelista.. Kom bara på såna där dyra saker.
Men nu har jag kommit på lite andra saker.
- Underställ i st 36/38
- Presentkort IKEA
- Presentkort sminkning Make up store
- Vantar + Mössa
- Mönsterbok (för kläder )
- Bok, har ingen att längta att läsa ?! Ljudbok kanske vore kul, aldrig testat
- Bestick, dom börjar försvinna och gå sönder..( önskat av mamma)



Snark

Jag ska sova när jag slutar jobbet....

Skönt att dagen är planerad!..

Nu... jobbet....

Fortsättning på balklänningen

Jag tycker det är så spännande att göra min balklänning.
Eftersom jag aldrig har sytt något så avancerat.
Det är ju så kul att designa själv!

Tänkte visa lite grejer här :)
Det blir så jäkla bra!
Igår under dagen så köpte jag alla tyger! Ska visa dom sen här i bloggen nån gång.

Igår kväll började jag. Tänkte göra en provmodell av överdelen i lakansväv.
Höll på i 4 timmar i sträck med att rita av mönstret och klippa och nåla.
Sen tog jag en paus på nån timme, sen sydde jag ihop den!
Provade den med ett pånålat låtsas-axelband.
Och det blev faktiskt bra! Har bara ändrat lite på längden i mönstret.
jag är helt förvånad av mig själv! Så jäkla stolt!

Så nu tänkte jag visa lite bilder.

27567-60527567-608
Mönstret som jag utgår från. Min skiss lite tillpiffad i photoshop.


27567-60727567-606
Provmodellen blev toppenbra! Ska bli lite längre i nederkant bara, så jag inte visar magen när jag lyfter armarna :D


Ikväll ska en bekant som är textilingejör komma och hjälpa mig ta en titt på den, svårt att prova och se själv.
Hon kan nog hjälpa mig med vart jag ska ändra mått så den blir perfa!
Det här går ju som en dans, jag hinner nog få klart den?!



Inbjudan

27567-600
Inbjudan var fin med namn på
27567-601
I den fanns en trana..

27567-604
Den var gjord i guldigt papper.
27567-603
Igår så skissade jag..


Men nu ska jag på jobbet!

Skissa tills jag somnar

Nu ska jag lägga mig och skissa på en balklänning.
Har nämligen lyckats bli bjuden på bal i februari, fick smått panik.
Hade inte räknat med att bli bjuden.
Och min jättefina rosa klänning som är uppsydd för mig till studentbalen har jag använt 2 ggr på den balen också. många som går på den går flera år i rad verkar det som.
Så nu måste jag fixa en ny.
Och jag ska sy en själv har jag bestämt.
En rätt enkel. Tvådelad med kjol i tyll. Turkos!

Så, åter till skisspennorna.

Nu känns det bra att man läst konstnärlig träning 5 p!
Skulle behövts mönsterkonstruktion också...
Som tur är så hittade jag ett liknande mönster idag, som jag ska modifiera lite!
Det här kommer bli BRA!

27567-599

Modellen är lite åt det här hållet.



KRAM

Åh va mysigt initiativ!


En kramhelg!

Vad jag tycker synd om de som är ensamma.
Usch.




När jag går i mina gyllene skor

27567-593

Mina nya MC-boots som kostade 240 kr eller nåt sånt billigt på Laredoute.
Kjolen har jag sytt själv.
Linnet är lite vikt på ryggen, det ska vara så....;D
Det är från HM:s barnavdelning och har knappar på ryggen.

Önskelista 1


Det enda jag kommer på i presentväg som jag önskar mig är alldeles för dyra saker egentligen.

- Mobil (t650 sony ericsson grön)
-
Symaskin
- Kökslampa (klara röd från Duka är fin till nya tapeterna som kommer i januari)
- Mixer (inte jättenödvändig grej, men bra om det finns fruktfilter så man kan göra fin juice!)
- Resepengar

27567-59727567-59627567-59527567-594