Fortsättning på balklänningen

Jag tycker det är så spännande att göra min balklänning.
Eftersom jag aldrig har sytt något så avancerat.
Det är ju så kul att designa själv!

Tänkte visa lite grejer här :)
Det blir så jäkla bra!
Igår under dagen så köpte jag alla tyger! Ska visa dom sen här i bloggen nån gång.

Igår kväll började jag. Tänkte göra en provmodell av överdelen i lakansväv.
Höll på i 4 timmar i sträck med att rita av mönstret och klippa och nåla.
Sen tog jag en paus på nån timme, sen sydde jag ihop den!
Provade den med ett pånålat låtsas-axelband.
Och det blev faktiskt bra! Har bara ändrat lite på längden i mönstret.
jag är helt förvånad av mig själv! Så jäkla stolt!

Så nu tänkte jag visa lite bilder.

27567-60527567-608
Mönstret som jag utgår från. Min skiss lite tillpiffad i photoshop.


27567-60727567-606
Provmodellen blev toppenbra! Ska bli lite längre i nederkant bara, så jag inte visar magen när jag lyfter armarna :D


Ikväll ska en bekant som är textilingejör komma och hjälpa mig ta en titt på den, svårt att prova och se själv.
Hon kan nog hjälpa mig med vart jag ska ändra mått så den blir perfa!
Det här går ju som en dans, jag hinner nog få klart den?!



Kommentarer
Postat av: jennie

lägg in mera bilder och uppdatera änumer! jag vill värkligen veta hur det går... jag ska nämligen själv göra en balklänning och vill ha insperation!

2008-01-03 @ 17:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback