Sandra -

Skönt

Har redan reklamerat en av hyllorna från IKEA imorse, det var hål på hyllplanet.
Sen krånglade en av stängerna vid uppsättningen, så jag var på väg att reklamera den också.
men med lite fix och trix löste sig allt!

Jävlar va sur jag blev på hon i kundtjänst, trodde ja skulle sprängas.
Jag hade redan förstått hur stängerna fungerade och hade monterat 1 av 2.
Sen frågar jag vad man kan göra åt den andra när låsningsfunktionen inte fungerar..
Om man kan fixa det själv, helt enkelt.
Det första jag får till svar är:

-"Den där har aldrig nånsin reklamerats, så det kan knappast vara nåt fel på den, du har nog bara gjort fel"
-(Jag) "Okej, men jag har ju monterat den ena och förstått hur den fungerar, så alltså borde det bara vara att göra samma sak på den andra, men det fungerar inte"
- "Men testa vrida åt båda hållen"
(Det är just det jag hade gjort i en ½ timme innan jag ringde mrs IKEA-bitch)

Jag gav upp hjälpen från henne och började prova själv, för där fanns ju inget att hämta.
Fan va glad jag blev när det bara var att öppna skiten och dra åt en skruv.
TACK!






Sur som fil

Sur jag blir när det inte går som ja vill
Det går mig på nerverna
Försöker ta en paus från allt monterande..
Men det enda jag tänker på är det som jävlas.
Fan. också.

Vad ska man göra för att släppa IKEA-monteringen ett tag?

Egentligen vill jag bara bli klar.
Jag vill alltid ha allt klart nästan på en gång.
Så jag kan börja använda nån gång!
Trots det är jag noggrann.

Men jag ska åka norröver imorgon och i helgen lär det inte bli så mycket gjort.
Sen börjar jag jobba på måndag..
Jag som trodde det skulle gå som en dans.
Tji fick ja






IKEA oj oj oj

Nu har jag gett mig in på ett stoort projekt.
Var så fixasugen när jag kom hem från utlandsresan

Så igår var jag på IKEA tillsammans med en kompis.
Och jag slog nog mitt personliga handlingsrekord där :)
(Jag ångrar inget! hehe)

Jag ska iaf bygga upp en STOLMEN garderobsdel bredvid de 3 garderoberna som redan finns i sovrummet
Vi får nämligen inte plats med våra kläder båda 2 i sovrummet.
Den här garderobsdelen ska täckas med hjälp av ett gardinsken-system som har 3 spår = 3 panelgardiner.
Lite svårt att förklara, men det är iaf ett stort projekt. huh
Det som är jobbigast är att arbeta på hög höjd, oergonomiskt som 17!
Dessutom har jag ingen bra stege/pall och jag tänker då inte köpa nån bara för att montera det där.
Nästan allt monteras i taket, både stolparna och gardinskenorna.

Just nu är tumstocken, pennan och vattenpasset min bästa vän. Och snart slagborren.
Ska hålla på med det här heela dagen, jag har semester och det är dåligt väder, så det är perfekt!
27567-51427567-513
Panelgardiner  t.v. STOLMEN klädförvaring t.h


Har dessutom köpt en jättesnygg lampa till vardagsrummet, en nyhet på IKEA, LERAN.
Löv it
27567-515




Semesterbilder

27567-50827567-50927567-50727567-51227567-51127567-510
Blandat från Kreta. Lovely!

27567-50527567-506
Hälsar på i Kramfors i min nya klänning. Jag och Lena tv. Jag och förra katten Maja th.

RIP- Rest in peace Monsterhajen

Har nu varit både i Stockholm, Kramfors och på Kreta i Grekland i en vecka. Sen kom jag hem därifrån och morgonen efter åkte jag ut till Luleås skärgård i 1 ½ dag.
Kom precis hem därifrån.
Vilket äventyr!

Under tiden så hade jag förstås fiskvakt.
Först ynglade monsterhajen av sig.
Sen dog hon och en del yngel. Vet ej varför.
Kan ha varit övergött i skålen, för mycket mat eller nån sjukdom.
Det får vi aldrig veta.
Men monsterhajen har iaf 2 yngel som vi lyckades rädda och som för generationen vidare :)

27567-50427567-503

Här är hon !



Vamos a la playa!

Så, om 6 ½ timme åker jag till sthlm
Ska bara packa det sista och sova lite

På söndag blir det Kreta!
Åker på eftermiddagen vid 4 tiden och är borta en vecka.
Det blir min första semester utan familj.
Ospecificerat är spännande. Hoppas att lyxhotellen har lediga platser :D

Just nu känns allt kul, spännande och pirrigt !
Så lite resfeber har man väl
Men den kom rätt sent :)





Smyckesinspiration

27567-502


Hittade en sida med massa söta saker,
Shana Logic.
Det jag föll mest för var smyckena.
Bra inspiration till eget pyssel.
Jag har ju gjort ett jordgubbhalsband i cernitlera med hjälp av en halsbandskedja och ståltråd till hänget
Ska man kanske avancera och göra sushiarmband? :)
Blir mycket pill med alla småsaker :)
Iaf, det fanns mycket sött, favoriter på bilden!



Sjuker

Hjälpte inte med kurering.
Jag stannade för första gången i mitt liv hemma ifrån jobbet idag :)
Sov hela eftermiddagen igår och när jag vaknade gick jag och la mig för natten.
Trots så mycket vila så var jag sjuk när jag vaknade imorse, inte trött men sjuk.
Jag blir nog hemma imorgon också. Vill inte riskera att vara sjuk i helgen.

Lör morgon flyger jag till sthlm. På söndag blir det kreta
Jag längtas så mkt!
Jag tänker absolut inte vara sjuk när jag åker.
Är jag nu hemma imorgon också,
så innebär det att jag också har min första semester från jobbet någonsin
Från och med imorgon :)



Begagnat fint

Surfade runt och hittade lite fint på Mint & Vintage och Lily of the Valley

Lily of the Valley



27567-49227567-49127567-49027567-489


27567-49327567-48827567-500

27567-49927567-494


Mint & Vintage


27567-49927567-49827567-49727567-496




Operation kurering

-Jobbade extra i helgen
-Dåligt väder
-Dåligt med sömn
-Stressig helg
-Bodypump hårdträning igår (stog utomhus efteråt och pratade med en bekant, dumt)
-Spillde ut halva lunchlådan på jobbet (mest troligt pga trötthet)

= Bra recept om man vill bli sjuk

Börjar få känningar i halsen nu.. typiskt.
Och det är inte alls bra med tanke på att jag åker utomlands i helgen.

Så idag blev de soffliggning framför tvn och kurering.
Gjorde macka med vitlökssmör för att palla att få i mig så mycket vitlök som möjligt i ett svep :)
Sen blev de c-vitaminbrus och en alvedon till det. Röd grape till jobbet imorgon. Och meeer vitlökssmör till frukost imorgon.
Hehe.
Kommer väl lukta lite vitlök, men vafan, man är ändå lite skitig och svettig på jobbet
Så vitlöken kommer knappt märkas.
Sen ska ja ändå inte hångla förrän i helgen.

Nu ska se film och kanske ta ett glas juice. C-vitamin vare här!
Adios amigos

27567-48427567-48527567-48727567-486




Resväskan min!

27567-482Fick ett mms med bild på min väska!
Riktigt söt.
Titan Xenon hette modellen. Kostar runt 1000 lappen på Åhlens.
Bra att den är i en lite annorlunda färg.

Förra gången jag åkte till bulgarien så funkade inte bagagetransportbanden.
Detta var på kvällen, minns inte vilken tid, men kanske runt 22-23? Iaf så var det rätt mörkt och svårt att se.
Så dom körde ut alla bagagevagnar på flygplatsparkeringen.

27567-483Och ställde upp väskorna.
Sen var det bara att leta i mörkret.
Hur många tror ni hade svart i hela planet? I princip 80 %..
Och trot på fan att vi hade just 1 väska i en annan färg och 2 svarta väskor.. :)
Det tog sin tid.
Men det är alltid såna saker man minns på sina resor.
Såna där oväntade knasiga grejer :D












Bloggdesign

Ikväll har jag jättetråkigt.. jätte jätte tråkigt
Själv hemma igen i 1 vecka. Har haft pojkvännen hemma i 1 ½ dag..
men nu är det bara 1 vecka kvar på jobbet, sen blir det semester!
3 hela veckor, var längesen man var ledig så länge.
Man får nästan aldrig va ledig när man pluggar heltid..(spec inte om man gör omtentor ibland)
Sen har man jobbat och slitit på somrarna
Nä, i år ska jag ha riktig semester !
Ska bli så gött

Dessutom är resan bokad nu också
Kreta ospecificerat. Så nästa söndag drar jag till Grekland!
Så nog ska jag väl klara 1 vecka på jobbet :)

Ikväll har jag mest suttit och surfat runt på allt möjligt
Lite om grekland, lite bloggar och annat kul
Och nu har jag börjat pyssla om med bloggdesignen
Det var ju inte svårt alls, har ju pysslat med koder förut :)
Så snart lär man gå vilse i bloggen min

Så, nu har photoshop öppnats
Ciao!








Nu är ja sur på survädret!

Varför ska södra Sverige ha så jävla dåligt väder för?
NU ska tydligen ALLA därifrån utomlands när jag tänkt åka
Bara för att det är översvämningar och skit
Less jag blir
Alla resor blir så dyra

Vi har ju toppenväder i Luleå
Mest soltimmar!
Åk hit iställe vetja.
Blä

Jag känner för att få lite omväxling och åka och se nåt annat bara
Ska det vara så jävla svårt och ge dom lite sol därnere så dom kan stanna hemma?




Snart resredo

Idag har jag fått reseförsäkringsbevis och EU-sjukförsäkringskort
Resan till sthlm är klar
I helgen bokas utlandsresan
Nu behövs bara lite andra grejer
Var och testkörde den här igår :)

27567-480Trolley 699:- Wedins

Pussla!

Jag har blivit helt tokig i ett jätteroligt pussel!
Wasgij heter det.
Du ska inte lägga motivet på locket utan du ska lägga det som händer hitom bilden.
Så massa folk reagerar, och det är vad de reagerar på som du ska lägga.
Så framsidan på lådan är bara en ledtråd till hur pusslet ser ut.

Det är skitskoj!
Det finns 3 olika varianter; original, destiny och mystery.
På originalvarianten ska man lägga bilden efter vad en person på bilden ser
Men på Destiny blir motivet samma bild som på locket, fast i framtiden.
På mystery är det någon på bilden som är i knipa.
Motivet man pusslar är när personen klarat sej ur situationen.
Jag håller på med nr 6 nu :)
27567-479
27567-478



Gårdagens bus!

Igår följde jag med pojkvännen till Boden Alive
Var lite skeptiskt till att åka dit men det blev kul!

Vi var iaf på en förfest i hans 3 kusiners stora hus
(Jag vill också ha 3 kusiner i samma ålder!)
Sen gick vi ut på gratisfestivalen
Den gick till så att det var inget inträde och alltså inga kontroller så folk kunde ta in alkohol innanför området.
Fast innanför öltälten fick man såklart inte dricka sitt egna. Inte heller på allmän plats.
Eftersom det var gratis inträde var det inte så mycket artister
Men det var massor med folk, öltält, festivalmat, tivoli och annat kul!
Så det var en himla bra festivalstämning i lilla Boden!

27567-47727567-47627567-473

Jag med min norrlands guld, såklart!
Har min fina nya klänning (med knappar längs ryggen!), och ett hemmagjort jordgubbhalsband.
Skål!

27567-475

Jag har en fin knorr på mitt hår!

27567-474

Glada miner från mig och söta Sara!