Duttig Sandra

Idag har jag varit så duktig
Jag började jobba 05.48, helt galet!
Men det gick och jag har jobbat hela dagen
När jag kom hem och satte mig och åt kände jag hur trött jag var..
Men jag hade ju bokat bodypump 17.00 idag så.. de va bara att nypa sig i armen :)
Så nu har jag jobbat, tränat och duschat och känner mig fräsch som fan

Lär väl däcka inom en timme..
Har förmiddagsskift den här veckan.

Ja, mitt jobb förresten, jag är maskinoperatör nu på Ferruform som är ett dotterbolag till Scania
Vi gör massa grejer till lastbilar, stötfångare, växellådesäten, bakaxlar och bryggor osv.
Så jag börjar så smått komma in i det, att köra mina maskiner
Mycke karlar på stället, mest karlar. Kanske 10 st kvinnor i fabriken.. av 400-500 anställda :)
Så man känner sig lite utrotningshotad
Det är mest gubbarna som har fördomar mot tjejer.. tycker att vi inte kan nåt om maskiner, är svaga och inte hör hemma där. Dom behöver inte säga det högt, men det syns på blicken
Men det gäller bara att ta för sig, hälsa ordentligt, och inte vara rädd för att testa saker.
Ändra deras fördomar lite :)
Jag kom på mig själv idag att stå och mecka med maskinen.
Jag kanske inte visste exakt hur jag skulle göra, men när man gör fel så lär man sig mer.

Har nog aldrig tyckt de varit så kul att jobba nånstans som där
Bra arbetskompisar (många unga faktiskt), helt ok arbetsuppgifter, bra arbetsmiljö, lite småkurser att läsa
En utmaning

Idag fick jag mina arbetskläder som det står mitt namn på, det är fett!
Och imorgon + övermorgon ska jag gå en mätteknik-kurs
Så det blir nog en bra vecka dethär!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback