Överraskningar är roliga

Det är konstigt
Jag älskar att överraska, men jag vet inte om jag tycker lika mkt om att bli överraskad.
Iof är det inte så ofta det händer, så jag minns inte riktigt vad jag tyckte senast
Ibland känner jag det när man fyller år och julafton
Dom roligaste presenterna man får är hemliga
( Alla är ju faktiskt inte hemliga )
Jag tror att jag uppfattar dom presenterna som mer personliga, mer energi nerlagd.
Sen kommer dom här vanliga kuverten, som iof är bra såklart.
Men år efter år efter år så känner man ju att dom inte är så roliga
Min morbror slår ibland in pengarna i paket, jag går på det varje gång :)
Eller i ett hemmagjort kuvert
Då blir man konfunderad

Nä, det är alltid roligare att få personliga saker!
Speciellt från någon som känner en bra
Och speciellt när man får någonting som någon upptäckt att man kanske behöver,
fast man inte tänkt på det själv.
Eller när någon uppmärksammat ens intresse för något.
Och en present som jag aldrig fått är en upplevelse, det vore nåt!
En flygbiljett nånstans (kanske kom-och-hälsa-på-mig biljett) , ett spa-besök, en sminkning, en picknic för 2.
Det vore kul, och helst om man gör något med nån

Imorron ska jag överraska
Jag ska stå på tågstationen när han kommer
Har inte sagt att jag ska göra det
Så det ska bli roligt
Sen har jag fyndat en present
Hade inget presentpapper, så det blev tidningspapper och snören fick bli en lång rosa tygremsa
Det blev faktiskt jättefint, ibland är man fyndig!
Det är roligt att ge bort presenter :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback