Vaknar av.. plogbilen?

Ligger och drar mig för att gå upp
Klockan är halv 10 ungefär..
KABOOM
KABOM

Vad i helvette var det där?
Låter som plogbilen..
Hmm..
Sopbilen? Lastbilen?

FAN, dom skulle ju ha cykelrensning idag!
Jag har glömt märka min cykel!

Jag kollar ut genom fönstret på baksidan
Då ser jag en traktor åka förbi och den har fullt med cyklar i skopan!
Jag tar första bästa lapp, tejp och en penna och springer ner
Puh, min cykel står kvar, dom är på gården bredvid.
Jag märker den sen kollar jag runt lite och ser massa andra som också ser smått panikslagna ut
På andra sidan och ser jag att det knappt är några cyklar markerade
Jag måste ringa Lina och kolla så att hon har märkt sin också:)
Märker den jag vet är deras, men dom har nog 1 eller 2 till.

Springer upp, fyller på min mobil på internet, ringer Lina och frågar om hon märkt cyklarna
Det hade hon såklart inte :)
"Tack, vad gullig du är! Jag springer!"
Jag går ut också och kollar så att hon hinner märka sin cykel
Dom var vid cykelhögen bredvid..
Just in time :)

Undrar hur många studenter som förlorade sina cyklar idag? :D

Iof är den cykel jag har Idas, eftersom mitt lås gick sönder så sitter min cykel utanför D-huset,
och har gjort det ett tag...
Måste ta tag i det där. Det jävliga är att det är ett bygellås
Funderar på att ringa polisen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback