Radiostyrd

Jag blir helt radioskadad på jobbet.
När man jobbar som maskinoperatör ska man lyssna på radiokåpor, producera grejer, men samtidigt fika mkt.
Man ska dessutom hata att jobba natt. Det har jag inte behövt göra än eftersom jag jobbar på sånt skift där man slipper.

Innan jag började jobba där jag jobbar nu så lyssnade jag aldrig på radio.
Var så less på allt kommersiellt. All upprepning av alla låtar, om och om igen.
Låtar som nån sitter och väljer ut och bestämmer att:
"Den här ska bli en hit, spela den 10 ggr om dagen så hjärntvättar vi folket!"

Därför har jag lyssnat på p3 mer.
Och jag har t om börjat orka lyssna på när dom har sina långa diskussioner.
Idag snackade dom om skilsmässor. Var faktiskt t om intressant.
Jag missade dock när dom gjorde en lista på 3 ångestfria sätt att fira jul som skilsmässobarn..

Dom träffade fan mitt i prick!

Varje jul har jag samma vanliga problem.
Alltid är det nåt problem med den där skiten.
Ett jäkla planerande och rännande fram och tillbaka för ett par futtiga dagar.
Och oavsett vad man gör så mår nån dåligt.

Nä, fira jul är överskattat, usch.
Fast det är ju såklart trevligt att träffa dom man inte träffar så ofta, äta god mat och bara slappna av och mysa och svulla järnet. Byta julklappar. Helst ge bort.
Så därför firar jag de ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback