Frukostlekar: Kurragömma med 1 person

Jag har märkt att jag gör massa konstiga saker på morgonen.
Spec när jag går upp så omänskligt tidigt som 05.00 efter en helg.

Jag har 3 morgonlägen:
1. Jättetrötter
Fryser, kallt och jävligt utanför täcket.
Får knappt upp ögonen.
Vill sova vidare.
Vill ta ledigt, men inser att det är onödigt.
Snoozar minst 3 ggr.
Kommer till slut upp och stressar mig iordning.
Gör en macka och tar med till jobbet.
Läser lite i tidningen innan jag går.
Blir piggare eftersom.
Kommer på minuten till jobbet.

2. Jättevaken
Pigg och alert.
Slänger av mig täcket och klär på mig fort som fan så jag inte ska börja frysa.
Känner mig utsövd.
Äter frukost hemma + läser tidningen.
Är jag riktigt pigg så kanske jag t om hinner diska lite.
Känner att dagen på jobbet kommer gå fort.
Snooza behövs inte.
Kommer för tidigt till jobbet.

3. Extremt zombievaken
Oftast när jag sovit för lite.
Vaknar till en början extrempigg och kommer upp fort.
Men gör allt låångsamt, väldigt lååångsamt.
Fumlar omkring och letar grejer.
Tar med macka och tidning till jobbet.
Snoozar inte alls.
Vaknade flera ggr innan klockan ringde pga ytlig sömn (ex när tidningen damp ner).
Kommer för sent till jobbet.


Ibland blir man nästan lite rädd för sig själv.
När jag har morgonläge nr 3, oftast en måndag el onsdag,
så har jag på sistone börjat fumla omkring mycket på morgonen.
När jag nästa dag (förhoppningsvis) är piggare och ska göra frukost så står inte grejerna där dom brukar stå.
Jag har på sistone hittat brödpaketet ...i fel skåp... i äggkokaren.
Smör som jag inte ställt tillbaka.
Juice i brödkorgen..
Ost i brödkorgen..
Och kanske nåt annat knasigt.
Hursomhelst, jag tror jag börjar bli morgonschizofren.

Eller så är jag bara jäävligt borta.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback