Komplimang- bra eller anus?

Ibland har jag svårt för komplimanger.
Jag blir sådär rädd ibland, och drar massa slutsatser.
Är det en främling så tar jag bara emot komplimanger beroende på vad jag får för första uppfattning om personen.
Jag är lite kinkig på sånt där. Spec när man är upptagen också.
Men samtidigt, om det är en främling som inte ser helt galen och knäpp ut så är det mycke roligare att få en komplimang därifrån.
Skulle det va nån man känner bättre så kanske man inte tar åt sig lika mycket.
Men som sagt, det beror ju helt på hur situationen känns.
Är det på krogen så är man ju extra kinkig på sånt.
"Äh, han/hon menar de inte, han är bara full".

Men det är lite spännande och kul att nån bara uppmärksammat en.
För att man har gjort nåt speciellt eller bra, eller kanske är rolig eller t om söt.
Att ge nån lite uppmärksamhet och är modig nog att våga säga det, det är coolt.
Jag skulle vilja våga göra det oftare.
Jag tror inte man ger så mycket komplimanger eftersom folk är rädda för missförstånd.


Senast jag fick en var av en främling i helgen.
Jag var ute på krogen och träffade på en ytlig bekant.
Typ en väns vän, som man knappt pratat med.
Vi var en hel hög som dansade på dansgolvet.
sen börjar folk gå iväg en och en.
men jag stannade kvar för att jag var så danssugen och låten var bra, då faller man inte för grupptrycket :)
Sen kommer killen fram och säger:
"Du är snygg!"
Jag rodnar lite och säger tack, fortsätter dansa och låtsas som att ingenting hänt.
När man dansar så brukar man ju ibland möta dansgängets blickar.
Men efter komplimangen börjar jag liksom tolka hans blickar på dansgolvet som nåt annat än
"Fan va bra låt! Fan va kul det är att dansa! Jag ler för att livet är så jävla bra!".
Jag började tolka blickarna som:
"Fan va snygg du är, det är därför jag ler. Hoppas du vill hångla lite senare"
fick världens noja och tänkte nästan att:
"Tänk om han snart börja dansa mot mig, vad gör jag då?Fan fan, vad har jag gjort. Jag har fan inte gjort nåt? Nu måste jag handla snabbt innan han börjar styra hitåt!"

Innan det ens hände så ursäktade jag mig och sa att jag skulle leta upp brudarna ja hängde med.
Men det värmde ändå att nån tyckte jag var snygg :)
Vem gillar inte att få höra det?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback