Sandra -

Den här har jag monterat ihop idag

MMS

Den här har jag monterat ihop idag. Skitnöjd!


Mobilblogg- Bil mot sthlm. Åker fr

MMS

Mobilblogg- Bil mot sthlm. Åker från 80-års kalas i kramfors och date med världens bästa nea, mot en helg i sthlm. Ikväll ska jag på kräftfest med en go vän från luleå, det blir nog grymt. Det som är spännande är att det var hemligt vart vi ska :) men jag tror det var hemligt bara för att jag är så nyfiken... Jaja, halva vägen kvar nu, vattenspindlar nästa !


Mobilblogg- Lunch på buss.

MMS



Som taget ur...

" I det tredje steget bryter den sjuke samman under en enorm stress av tilltagande ilska, rädsla och smärta. Drickandet ger inte längre nån kick. Han dricker inte längre för att känna lust, endast för att slippa olusten. De anhöriga reagerar allt mindre på hans manipulationer. Sårade, ilskna, besvikna och sorgsna drar de sig undan och slutar tro på honom.

Hans beteende skrämmer nu honom själv. Okontrollerad ilska, gråt eller plöstliga raseriutbrott. Han blir paranoid och upplever att alla är emot honom. Han ifrågasätter sin egen förmåga att kunna vara med andra och utövar känslomässig utpressning mot anhöriga och andra och utnyttjar deras känslor av ansvar, medömkan, skuldkänslor eller rädsla att han ska skada sig själv om de lämnar honom.

Insnärjd i sina egna lögner och bortförklaringar tror den sjuka att det är andra som är orsaken till hans problem. Han är livrädd för att vara ensam och beter sig som om han vill att de anhöriga ska hålla sig undan, men när de anhöriga gör det blir han upprörd. Många klara inte av att leva under denna press utan börjar ägna sig åt självmordstankar. Han skäms djupt över sig själv och sitt liv och känner att det är tomt och innehållslöst. Det inte personen har insett är att den är sjuk och inte behöver skämmas för sig själv och sitt liv. Genom att få hjälp med sjukdomen så kan livet förbättras."




Shit happens






Cookie + film

Ikväll har jag sett på film med 2 vänner och gjort cookies
Dom var goda, testa!

Vi såg "Into the wild", den var lång och fint filmad/regisserad, fina miljöer.
Men jag hatar filmer där det liksom aldrig kommer nån slutkläm..
Folk bara dör.. och man bara.. jahapp.. han som hela filmen handlade om dog, det var ju kul slut.
Jag grina inte ens. Men det är bara för att jag inte har mens.

Men annars var den fin att kika på förutom slutet, och filosofera om livet och sånt.
Men det är mer av en feel-bad film :)
Om en eländig, envis jävel som inte vill ha vänner eller kärlek.


Titta på han!! känner ni inte hur ni vill bara bryta ihop och kura in er i ett hörn?
Kom igen...






Kom hem din lilla räka!

Typiskt veolia att fixa ett försenat tåg åt min pojkvän..
Det händer alltid när jag inte träffat han på länge.

Ikväll blir det mys när han kommer hem. Inte träffat han på nästan 2 veckor..
Jag har gjort paella med musslor, räkor och kräftstjärtar!
Nu missade han bussen, så jag tänkte passa på att göra en olivpasta i
mixern till brödet.

Jag är en riktigt kulinar!!






London here we come



Jag har börjat på ett album redan !
Pyssel pyssel





Dagens skörd



Jag kommer att bli en riktigt bra hemmafru nån gång.
Vilket jag säkert aldrig kommer bli om jag inte får trillingar i framtiden.

Blåbär till gröten och vitmossa till orkidén.
Direktimporterad från ormberbet/sinksundet i Luleå!
Dåligt med blåbär i år, vi samlade 7 dl på 1 ½ timme..
Det är lååångsamt. Vi hade dessutom en bärplockare, ni vet en såndär polsk..
Nä men en man plockar med och samtidigt får ont i ryggen av.

Jag har slut på toapapper hemma, kanske får offra lite av mossan.







Mobilblogg. På väg till skolan :)

MMS

Mobilblogg. På väg till skolan :)


Mig är det sprut i!

Idag var jag med om nåt smått traumatiskt.
Var för min 3:e gång på blodgivningen...
Har varit där 1 gång för provtagning och 1 gång för att prova ge blod.
Det misslyckades eftersom dom inte hittade nåt bra blodkärl i ena armen.
Så då började dom sticka i andra, men då hade min kropp reagerat med att
mitt blod ville koagulera när dom väl hade fått igång blodgivningen.

Idag skulle jag gå dit för 3:e gången och hoppades på att blodgivningen skulle gå smärtfritt,
så man kunde få göra nån nytta.
Men nån vill antagligen inte att jag ska ge blod.

Dom provar i ena armen, sedan försvinner blodkärlet.
Sen tar dom den andra armen och får igång blodgivningen.
Sen börjar det läcka ut.. och tillslut så är det en liten blodfontän i min arm.
Alltså, seriöst, det var en stråle!
Jag brukar inte ens kolla när dom sticker in nålen eftersom jag tycker det ser lite läbbigt ut.
Men nu kände jag ju liksom nåt blött, så då var jag tvungen att kolla!
Då hade tydligen mitt blodkärl spruckit.
Egentligen är det inget farligt, men det ser ju jävligt läskigt ut när det sprutar.
Jag har tydligen lite tunna blodkärl.

Förövrigt måste det här vara en otursdag eftersom jag fastnat 3 ggr i hissen imorse, pga dörrglapp.

Här försöker man liksom vara lite givmild och ge bort blod, så går det inte!
Men jag ska ge det ett försök till, sen ger jag upp.
Då får dom hitta nån med bättre ådror!




Gött!

Idag bokade jag biljetter till London i början på september.
Skönt att ha nåt att se fram emot.
Det kommer bli så kul, och mysigt!


Myslåtar


Hejdå

Det här är en fortsättning på det här inlägget:

På det fick jag som svar:
"hörre min lilla tjej! ta och inte snacka skit om mej att vara alkolist,behov av spykolog inte på denna sida "

Det här är mitt svar till Dig:

Jag pratar inte skit om dig. Jag skriver om något som varit och är jobbigt för mig. Jag försöker bearbeta mina känslor genom att skriva om det här i bloggen. Det har jag rätt till.
De flesta människor i min närhet vet ändå vem du är, och det är det enda som är viktigt för mig.

Du vet om att du mår dåligt och har ångest, du är inte samma person längre.
Jag känner ju dig, jag vet att du inte mår bra.
Du var en av dom jag stog närmast när jag var yngre, jag litade på dig, och vi kunde prata om allt.
Din spontanitet och glädje spred sig fort.
Jag minns att du alltid brukade skrämma mig om jag höll på med något elektriskt. Du skrek PANG, jättehögt, sen skrattade vi ihop.

Nu har du förlorat allt in i din sjukdom. De som du tyckte om har lämnat dig, fast du inte vill inse det.
Vi orkar inte leva med dig och därför har vi övergivit dig. Det har vi inte gjort för att vara egoistiska.
Vi som vuxna människor, har valt själva att lämna dig, i din sjukdom.
Vi har gjort det för att vi insett att ingen av oss kan hjälpa dig ur din sjukdom än Du själv.
Vi har gjort det för att du är en annan person än du var förut, nu skadar du oss.
Vi har gjort det för att överleva, vi måste få leva ett eget liv.
Nu är du själv, på egen hand.

Jag sörjer ofta att jag förlorat en av dom människor som borde stå mig närmast.
Men eftersom du svikit mig, ljugit och behandlat både mig och min bror illa så kommer jag aldrig att kunna lita på dig.
Du har svikit vårat förtroende för gott.

Det enda sättet att vinna tillbaka vårat förtroende och våran kärlek är genom att ta dig ur sjukdomen.
Att bli nykter för gott.
Men idag har jag inga förväntningar på att du ska bli frisk, eftersom du går djupare och djupare in i din sjukdom.
Du förlorar mer och mer det som varit dig kärt.
Det enda som du har kvar nu är din ångest och din saknad, och den bedövar du med alkohol.
Det handlar inte om hur mycket du dricker, det handlar om hur du dricker.
Och hur du behandlar oss.

Jag har släppt taget om dig nu.
Jag kan inte hjälpa dig.
Endast du själv kan hjälpa dig.













Saft

kom att tänka på nåt konstigt när jag bakade i förmiddags..

På senaste tiden har jag sett det lite överallt, på orienteringstävlingen, stranden, whatever.
Dessutom hade många det när man var yngre och åkte på skolutflykter och andra grejer.

Vad är det här med att använda sirapsflaskor till saft?!
Hur ofta har man slut på sirapsflaskor? Hur många människor gör slut på en sirap i veckan?!
När använder man sirap förutom till att baka och hur ofta bakar folk egentligen?
Hur mycket sirap smakar saften?
Är sirap meningen med livet?