En liten vad, satt på ett ben, sen föll den ner...sen var det bara....1 vad kvar!


Hej hej hej bloggen! Nu är jag hemma igen. 5 skavsår, 2 tunga lår och 2 skogsmyr vader senare.
Back to business
Jag har i alla fall varit på min andra tävling i orientering någonsin, eller mina 4 näst första.
Eller... Jag har tävlat en gång, och sen tävlade jag 4 ggr på o-ringen. Sådär!
Själva tävlandet är väl egentligen mot mig själv, att orientera bättre framförallt.
Eftersom jag började testa det för lite över ett år sedan.
Så nu har jag sprungit öppna banor på en ganska "lätt" orienteringsnivå egentligen, om man jämför med dom som hållit på hela livet. Längden har väl varit medeldistans för mig ungefär.

Sälenfjällen med sjukt bra väder, en liten solbränna, bra träning, träna kompass&karta och prova på nya utmaningar. Kan de bli bättre? Jag gjorde ju inte 4 kanonlopp direkt, men jag har lärt mig massor, det är de som räknas :) Dagens visdomsord. Peace love and u know what!

Etapp 1 Laddad för min andra tävling någonsin. Lite nervös.
Mycket uppför, skavsår i nyskorna efter halva banan, dålig kombination. Ger inte upp.
Plats:46 Tid:70:11

Etapp 2Jag är fotograf på upploppet! Världens skavsår, no way att jag startar, kan knappt gå utanför banan.

Etapp 3 Orolig för om tejpningen och plåstren ska hålla.
Orienteringen går rätt bra, men banan är nästan för lätt, så jag slappnar av och gör en onödig miss.
Lite tunga lerområden här och var, mycke folk ivägen.
Plats:74 Tid:42:46

Etapp 4 Lift upp till Hundfjället, underbart väder, trist med kort bana i sån fin terräng. Orienteringen går sjukt bra.
Tidig start och vaaarmt! Kan trycka på rejält, skavsåren håller!
Plats:32 Tid:27:55

Etapp 5 Lång bana, svår bana orienteringsmässigt och riktigt riktigt tung terräng. Mest tät skog och myrar överallt. Överallt!
Jag springer fel, bommar minst 20 min. Men får dock bra med träning... när jag måste springa genom samma myr jag sprang över nyss...
Plats:49 Tid:85:14




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback