Nätverkshelvette

Avreagering!

Här har man varit utan internet till sin egen stationära favvodator i typ 2 månader pga jävla Lulebo som jag inte kommer att vilja bo hos när jag pluggat klart.
Pga det så har vi varit tvungen att fixa router och usb trådlöst internet mottagare.
Men eftersom nån idiot har utformat routrar som om de vore rymdskepp så är det skitsvårt att få igång skiten.
Fick igång internet men utan kryptering och säkerhet = välkommen att hacka in dig i min dator/virus kom och döda min dator.

Jag och sambon började bråka pga en liten löjlig silverdosa som är nyckeln till internet just nu.
Tillslut sa vi stopp och ska be nån som kan visa, så vi kan fixa anslutningar själv i framtiden.

Det är bara alldeles för dåligt utformat gränssnitt eftersom det finns femtihundra inställningar som jag inte orkar prova.
Och nej, jag är inte teknisk okunnig.

BLÄ.

Nu funkar det hyffsat iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback