Samtal om 40års jubileumet

(jag) - Alltså, hade det inte varit potatisgratäng och oxfilé så hade det varit skitdålig stämning på jubileét. Det vill ju alla ha på företaget! Fast för mig hade det inte spelat nån större roll.
(1)- Jaa, de va bra, men det var fan kasst att dom inte hade nån riktig sås! Alltså en gräddsås istället för nån simmig sky.
(jag)-  Men det var ju bara 40 års jubileum nu, ni får satsa på det till nästa gång!
(1)- Ja, på 50-års jubileét ska vi ha en riktigt gräddig sås till!
 (2)- Precis! Annars blir vi riktigt besviken, då tänker inte vi gå! (ironiskt)
(jag)- Ni får väl säga till dom som ordnar det då...
(1)- VI gå?! Kommer vi ens jobba kvar här om 10 år? Det hoppas jag verkligen inte...
Då kommer jag ha blivit helt knäpp. Jag kommer stå där med en ful keps som det står svets med z på! Fyfan, svetzzz, fattar ni hur fult det låter? Man somnar ju bara man hör lite z:an.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback