Hurry curry

Alltså, det är ju nåt knasigt när man är sugen på indisk mat hela tiden.
Ändå sedan jag åt det i London har jag varit sugen på att gå på en sån restaurang.
Så förra veckan var jag på en asiatisk restaurang som hade en liten del av sin meny indisk.
Vi beställde en lammrätt som skulle vara stark, alltså starkast. Men inte ens jag tyckte den hettade till lite.

Sen går vi till bussen och ska ta bussen hem, då möter vi en bekant och vi frågar varandra vad vi haft för oss.
Sen får vi frågan:
"Varför gick ni inte på den indiska restaurangen?"

Ja, det kan man undra...kan bero på att vi inte visste att det fanns en sån i Luleå.
För att ta mig ur den där besvikelsen så gjorde jag egen currygryta idag, den blev skitgod, och stark!
Får helt enkelt gå på den riktiga indiska en annan dag...


Kryddor
lite mer av:
svartpeppar, salt
ingefära
spiskummin
koriander
chiliflingor
grön currypasta

lite mindre av:
lite kanel
lite kardemumma
4 hela kryddnejlikor
gurkmeja
muskotnöt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback