Mobilblogg- Den här låg inne i stan

MMS

Igår låg den där och såg helt jävla förstörd ut. Såg väldigt hemskt ut.
En tam ren i och för sig, men liksom liggandes mitt inne i stan för att dra folk i släde.

Jag och Annica var tvungen att fråga om dom skulle ligga sådär helt lama.

Sen påpekade vi att dom såg väldigt trötta ut. Och skämtade nåt om att:

"Vilken soft ren! Avslappnad, norrländsk och lugn"

Sen sa gubben som höll i detdär att renar blev vårtrötta.

 

 

För då kunde dom bara ligga och ta åt

sig värmen av solen.

Har inte kollat upp om det stämmer.

Men han hade samedräkt, så jag litar väl på han :)

 

Sen hade en av dom andra renarna bara ett horn, så jag har för mig att dom tappar dom nu.
Det måste ju också va skitjobbigt...

Jag skulle i alla fall bli rätt trött om jag tappade håret varje vår...

 

 

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback