Butikstips NordanSmak


Tycker att ni ska ta ett besök till
NordanSmak!

Kul att nån har vågat starta en mataffär med ekologiskt och närproducerat.
Försöker att tänka på vad man handlar mer och mer, även om jag som student
 inte skulle ha råd att handla helt ekologiskt.
Men här kan man ju också köpa delikatesser från Norrbotten.
Kul att smaka och ge bort!
Handlar man lite så bidrar man ju ändå till affärens överlevnad och de norrländska matproducenterna.

Det som är bra är att jag tycker att dom har fått till en bra företagsprofil, koncept, logga och hemsida.
Även om shopen känns lite rörig och hemsidan kan förbättras rent grafiskt och bättre produktbilder skulle behövas.
Loggan känns väldigt Farmers Market, man fattar direkt vad affären säljer.

Dom har webbshop, lokalleveranser med cykel+kylbox och även en liten elbil.
Men jag tycker det är trevligast att gå in och handla.
Smart att ha också har olika färdiga kassar att välja på i webbshopen!

Inom loppet av två månader har NordanSmak förärats med tre miljöpris av Vuxenskolan,
Miljöpartiet i Luleå och Luleå kommun. Hoppas verkligen att dom får stanna kvar.

Fick veta om butiken av en bra vän som jobbar på designkontoret där dom fått i uppgift
att designa förpackningar för en, vad jag hört, delikat mögelost från en liten camping i Jokkmokk.
Den måste jag prova!




Bilder från NordanSmak.se (de är klickbara).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback