Hjälpia- butikstips

Eftersom jag är lite av en produktnörd så vill jag tipsa er om en nyöppnad butik i Luleå.
Hjälpia har öppnats av en arbetsterapeut och hon säljer alla möjliga hjälpmedel
och produkter för att underlätta vardagen. Såklart finns det en webbshop också.

Satt och väntade på min tid hos optikern när jag lyckades bläddra i en tidning med en
annons för deras butik. Så jag gick dit och köpte en port-a-book till en present.
Har sett såna produkter tidigare, men den va rätt billig.

Har man bara laptop och arbetar mycket med den så tycker jag man ska investera i en port-a-book
för att få en bra vinkel på huvudet.
Speciellt om man sitter mycket och arbetar stationärt med datorn.
Överhuvudtaget ska du fundera på om du borde investera i laptop om du ska använda
den under långa arbetspass.

Men har man redan gjort det och arbetar mycket hemma med den.
Så kan du förutom port-a-book inskaffa ett billigt externt tangentbord för att få ett bra stöd
till underarmarna också. Man får väga dom investeringarna (ca 500 kr) mot att köpa en
stationär dator helt enkelt.

Jag har däremot aldrig haft BARA en laptop utan alltid haft stationär dator, så jag
har inte behövt fundera på min arbetsställning vid arbete med laptop.

Hjälpia hade en massa andra roliga produkter också.
Sockeplast, ergonomiska knivar kavlar, ryggstöd, spikmattor (som faktiskt är riktigt skönt!)
och disc-boccia för barn.

Gå in och ta en titt vetja!





Bilder från Hjälpia





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback