Sandra -

- Mobilblogg snygg våg med japans

MMS

- Mobilblogg snygg våg med japanskt träd!


Sommarvärme

MMS

En bild från min cykeltur ifrån stan som jag gjorde nyss. Den här tiden på kvällen så är det helt underbart!

 

Idag är det verkligen sommarvärme och jättevarma vindar.
Det har varit stadsmara och bilarna inne i stan gör sig redo för cruising.

Så fort man kommer hit ut till Porsön där alla studenter är, så luktar det grillat.

 

Jag har precis kommit hem från min andra jobbkväll där har provjobbat (med lön såklart!).
Imorgon är sista provjobbardagen, sen har jag nog min anställning, riktigt skönt.

Känner på mig att det här kommer bli en grym sommar!

 

 


 

 

 


Förlåt om jag överdriver men...

Jag har ett sommarjobb!!
Jag är så jäkla glad!

Det är också ett jobb som jag tror att jag kommer trivas med.
Och även extraanställning till hösten.
Innan jag skrivit på papprena så tänker jag inte avslöja vart det är.

Men sen, då får ni komma och hälsa på :)





Tänk på nåt trevligt




Börjar man bli konstig om man tycker det är kul att gå på arbetsintervju?
Fick en imorgon, så jag håller tummarna stenhårt!
Det är kul med intervju.
Nya erfarenheter, frågor och oftast nån trevlig person.
Man lär sig mycket om sig själv.

Nu ska jag ta lite oboy och en rågmacka.
Ska upp i ottan och finlira med en rapport som ska va inne efter lunch imorn..
Blev lite stressigt att klämma in intervju, men vad gör man inte för ett jobb?




Fredagskvällens nöje



Jag, ljus, bok, vatten och vila.
It's a dejt!

Idag är jag frisk, det ska jag fira med att gå på finmiddag.
Hoppas att de håller i sig.
För på söndag måste jag plugga.

Tjofaderittan!



Idag är det av4ning


Jag innan studentbalen.


ldag har min pojkvän examensceremoni!
Och ikväll är det
examensbankett, så då är det högtidsdräkt som gäller.
Ska bli väldigt trevligt eftersom många man känner slutar i år, och också många man känner
som kommer på eftersläppet.
Vi som får vänta ett år till :)

Blev lite glad när jag insåg att jag fortfarande kommer i min rosa studentbalsklänning!
Den sitter verkligen som ett smäck fortfarande, 4 år senare.
Himmelens parader! (Som Marie-Louise säger i rent hus) Vad tiden går fort..

Jag har lite av ett lyxproblem eftersom jag själv sytt 2 klänningar till.
Är ju mycket fina middagar, banketter och såna saker häruppe.
Det hör lite studentlivet till.
Så då blir det att man inte vill använda samma klänning 10 ggr.

I den rosa känner jag mig som en prinsessa.
Skulle egentligen haft en tuppkam för att inte känna mig som prinsessan i Mario.
Därför ska jag köra en annan kombo och ha min turkosa tyllunderdel med svart satintopp
och ett par rockiga klackar.









Spex-teaser för Augustus 2010

Här har ni den:
Teasern för Lulespexet Augustus 2010!
Tryck på dalkullorna.


Skådespelare: Joakim Wennergren, Karl-Jonas Winberg samt inhopp av Augustus och några djur.
Regi: moi
Hoppas ni gillar't!

Hehe, en knasig film redigerad i Windows Movie Maker, alltså väldigt high-tech!
Tomas har varit snäll och lagt upp den på spexbloggen.  (Som ni för övrigt bara måste läsa!)
Hoppas det är ok att jag använder er länk? :)

Det är 3 härliga män och 1 kvinna som skriver, en blandning av gamla manus-gruppen och nya manus-gruppen.
Från käraste föreningen Lulespexet som är en av LTU:s största föreningar och en av dom med störst omsättning förutom möjligtvis Stils Alpina sektion och arbetsmarknadsveckorna..

Vill skicka några stora varma kramar till alla härliga och roliga människor där.
Jag säger som universitetsdirektören Staffan Sarbäck gjorde under ett tal på en premiärbankett:

Universitetet vore så jävla tråkigt utan er spexare!



Snorsnoken



Symtom spåras
Systematiskt spåras svalg-smärta
Självfallet snorar svullen snorig snok spontant
Samtidigt som superförkylning skett samt således starkt satt sig som sten
SVT-sändning SM-snor-spurt
Sjukdomen spelar spratt som sällan skådat slag
Således ska snorsnoken sabreras
Snorgrönt slem samlas samt separeras särskilt
Som sedan stekpanne-sauteras
Sandra stoltserar självklart sina stjärnkock specialkunskaper
Sjunger snytandes söt sommarvisa-sång
Samtidigt som sången svingar Sandra sig som schimpans snabbast i sherwood-skogen
Sällsam syn
Söker stöd som stormskydd, solglasögon samt superpiller
Snok säkras servett stoppas snävt
Snart sista snyftningen
Snipp snapp snut
Snart ska sagan se sitt slut




Mobilblogg- På väg till skolan. Id

MMS

Mobilblogg- På väg till skolan. Idag är det strålande solsken och blå himmel. Hoppas på baka pizza eller grillning ikväll. Med eftersom min snok är snorig och kall kanske jag borde va inomhus vid ugnen. Nu blir det skriva coaching- rapport.


Mobilblogg- Trubadurkväll på kåren

MMS

Mobilblogg- Trubadurkväll på kåren. Låt just nu: Hallelujah


Mobilblogg- Sommartecken. Nu börja

MMS

Mobilblogg- Sommartecken. Nu börjar sommaren komma till Luleå. Maskrosor brukar betraktas som ogräs, men när jag ser dom så blir jag glad.


Mobilblogg- Typiskt att det står 4

MMS

Mobilblogg- Typiskt att det står 4 motorcyklar utanför Design på LTU... Kanske inte helt oväntat.


Blogg.se verkar nere

Testing testing....

Eller så tar det bara 1 dygn att posta inlägg?

Updatering:
Nähädu nu kom två på en gång!
Nu verkar bloggen rulla igen.




Här é han: Retro lamp


Modellerad och renderad i Alias Studiotools (Autodesk)

Den i princip färdiga lampan.
Tada!

Sån vill jag ha...
Tavlan kan man egentligen bara göra genom att köpa en vit canvas och hälla färg från ena sidan och låta det rinna ner...
Sen sätter man tavlan på tvären.
Klart och betalt.





Poolparty!

Jag har börjat med min nya 3D-visualiseringsuppgift nu..
Vi ska göra ett rum och för att få lite inspiration så sökte jag på spa i ett 3D-bibliotek.
Fick upp den här dassiga 3D-modellen med några människor i en pool.

Haha, vad gör killen på botten?!!
Har han festat? Är han däckad? Är han trött?
Eller försöker han bara hålla andan? Är han fridykare?

Varför ser killen till vänster så avslappnad ut?
Varför dansar någon bredvid killen på botten?
Varför ser det ut som att dom har kläder på sig?
Är det poolparty?







Hus år 2030


Tom kundig- Rollin huts


Här bor jag
Sandra 35 år
Vildmarksvägen 2
12345 Bergssluttning


Har ni sett dom här husen tidigare?
Steget mellan camping och fast bostad :) Roligt med hjul på husen.
Känns lite som den design workshopen jag var på, Biomimicry.
Vi skulle i grupper hitta olika lösningar som naturen använder i extrema situationer.
Både hur djur och natur gör för att förflytta sig och anpassa sig för extrema förhållanden som jordbävningar, tsunami och översvämmningar.
Scenariot var att vi i framtiden kommer att drabbas av massor med naturkatastrofer och vi därför måste skapa samhällen som är ombytbara och flexibla.

Det här är ju nästan en sån sak, men kanske lite väl enkel lösning :)
Däremot så är hjulen mest för att kunna lyfta upp huset för att få en bättre utsikt över naturen.
Gjorda av arkitekten Tom Kundig för Olson Sundberg Kundig Allen Architects.
(hehe, dom hade ju kunnat valt ett enklare företagsnamn)






Kan du berätta lite om dig själv?

Idag har jag min andra jobbintervju på 1 vecka..
Ska bli spännande!
Känns som att man varit med om en del intervjuer tidigare, så jag känner mig lugn.
Ingen ko på isen.






Mobilblogg- Var och kollade på Baldos

MMS


Mobilblogg- Var och kollade på
Baldos bilen under förra veckan. Måste säga att dom lyckats med det yttre på den i år.
(Kolla på den från förra året)
Detaljer som nya fälgar, lysen,ventilationsintag, framlucka, baklucka med fönster, dörr som öppnas ovanifrån.
Det förstärker formen på bilen och gör att den ser lika platt ut.
Men är osäker på om dom nya öppna fälgarna är bra ur vindsynpunkt...
Men fina är dom, säkert snordyra och förhoppningsvis lättare.
Sen vet jag att röda bilar är snabbare och ser större och farligare ut. Bara det!


Nu ljusnar det...



Nu börjar den ljussättas den rackarn!
Men den är fortfarande inte färdig...
Imorgon blir det finslipning.
Man börjar ana en verklighetskänsla (till skillnad från
förra bilden) , men den är fortfarande inte där riktigt..

Ikväll har jag haft en mycket trevlig kväll och har käkat middag med 2 goda vänner.
Vi sysselsatte oss med att prata och det lyckades vi göra hela kvällen.
Det är härligt!

Så nu är man på bra humör.
Och dessutom kommer pojkvännen hem från Usa imorgon!
Och planet kommer avgå i tid,
Så nu ska jag sova min skönhetssömn ;)

Gonatt





Flyg fula fluga flyg



Typiskt, så fort man kommer hem och ska gå och lägga sig så måste man gå på flugjakt.
Antar att det är ett vårtecken efter öppna balkonger och fönster :)
Men jag fick den rackarn! SMASH, rakt på dörrkarmen.
Skönt, då får man en lugn natt.
Rest in peace flugjävel.



Schnygg skärmsläckare


Art Direction / Design : Yugo Nakamura
Film Direction / Edit : Erica Sakai
Movie Produce: Aco Suzuki
Camera : Mitsuru Komiyama
Lighting : On Hosaka


Kolla vilken schnygg skärmsläckare jag har skaffat mig !
Man slutar aldrig att förundras över vattnets rörelse.
Gjord av ett gäng Japaner på tha ltd.
Hämta den
här.




Målning i taket på rökrum

haha!



RIP




Jobbar med 3D-lampan

Håller på med en ljus och textureringuppgift i Alias Studiotools.
Som den student jag är så sitter jag nu och drömmer om:
En
svanensoffa från Arne Jacobsen och en snygg tavla inspirerad av Nathan som vann förra säsongen av Top Design.

Sen har jag gjort en retrolampa till det, vilket faktiskt är uppgiften.
Att göra en lampa i en miljö och ljussätta allt så att det ser så verklighetstroget och fotorealistiskt ut.
Man får alltså betyg i hur nära man lyckas komma verkligheten.

Tänkte visa vart jag kommit så långt.
Har inte börjat ljussätta miljön än, så därför ser allt väldigt platt ut :)

Aj lajk!


Mobilblogg- Fyrverkerier!

MMS

Mobilblogg- Fyrverkerier!


Mobilblogg- Mer brasa!

MMS

Mobilblogg- Mer brasa!


Mobilblogg- Ljus!

MMS

Mobilblogg- Ljus!


Twilight musiken

Ja, jag är beroende nu.
Började läsa andra boken idag och kunde knappt sluta.

Här har ni de låtar från soundtracket som fanns på Spotify.
Det är inte alla, men många bra.
Jag kan inte riktigt välja nån favoritlåt..
Inte dumt heller att Paramore är med och gör 2 låtar, dom har jag ju lyssnat på ett tag.
Hittade bara ena på Spotify men..
här finns resten av låtarna.

Enjoy!