Sandra -

Spritkyssta pappor

Såg precis programmet "Kysst av spriten", en mycket bra dokumentärserie för den delen.
Känns som att många har en förvrängd syn på vad alkoholism är.
Det behövs lite upplysning.
Det är så förknippat med skam, som i parker och parkbänkar.
Håller verkligen med om det han sa i programmet.

"Om folk inte hade förknippat alkoholism med sån skam, så kanske nån vuxen hade vågat prata om det.
Min pappa kanske är död på grund av det."

Igår var det fars dag.
Jag blir alltid lite nedstämd, men samtidigt glad.
Tankarna går till dem som förlorat sin pappa, morfar eller farfar pga alkohol.
Förlorat både som i dött. Men också de som förlorat någon genom att tappa kontakten.
Det är många som är drabbad av det, även jag.

Men jag blir också glad för att folk orkar kämpa vidare.
Och att många får uppleva glädjen i fars dag.
Själv var jag på ett barndop på Fars dag.
Det var himla fint!


Bild tagen i Luleå Norra Hamn








Present


Autotransporter från
Bajo

Om nån timme ska jag på dop.
Har varit på nåt dop när jag var liten som jag inte minns så mycket av.
Så det här blir det första som jag kommer komma ihåg.
Gillar ju brios leksaker, men den här som vi tänkte ge bort är inte så dum den heller :)
Så himla söt!




Fix och trix

Beställde en ny gummi-packning till kobrafonen från Ericofon.com.
Dom har alla möjliga reservgrejer till kobratelefoner och dom säljer massa annat.

Det är alltid så kul att få hem paket om man köpt nåt från mindre butiker eller privatpersoner på nätet.
Ofta är det fint inslaget och ibland får man en liten present.
Nu fick jag en liten smileyklubba med sajt-namnet på pinnen.

Nu ser fonen nästan ut som ny!





Gammal packning till vänster, ny på telefonen. Rackarns fint!

Kobrastyle

Den här fyndade jag för 300 kr i Sthlm på butiken Gamla Lampor.
Efter det har jag renoverat den lite. Men det kommer i ett annat inlägg :)

Så kul att ha ett stycke designhistoria som prydnad.
Ännu roligare är att det står "Tillhör televerket" under, där även original telefonnumret finns.
Den har tydligen samma telefonnummer som Malmö Museum har idag.
Undra om det museumet har flyttat runt mycket?

Så jag kanske har en telefon som en gång användes på Malmö Museum.
Det är ju lite roligt att veta!



Gråa kobran