Sandra -

Det här är från Max i Umeå i förrg

0-14234ae71e4af3f8a424b52c3b47e390.png

Det här är från Max i Umeå i förrgår. Så kan det också se ut..


CUTOFF! Nu är jag på väg till

0-4442b9c9db5efc64542070d91c883ca1.png

CUTOFF! Nu är jag på väg till frisören i den fina höstsolen. Det är verkligen på tiden!


Klockren

Här!

Färg. kombination. inspiration.









Nu ska jag göra en färguppgift.
Ta fram en färgkombination och skapa en poster på temat rörelse.
Sökte på lite sajter för att få lite kunskap om att ta fram färgkombinationer.
Här har ni mina bästa tips!

Färglära
Color Scheme Designer 3
Multicolr Search Lab - Idée Inc
kuler
COLOURlovers :: Färg Trender + Paletter




En var speciellt inspirerande där man väljer färg och sen söker den automatiskt efter inspirerande foton på Flickr.

I eftermiddag åker jag till Sundsvall på Design Open.
Hade gärna stannat kvar i Kramfors några dagar.
Men eftersom jag jobbade igår och jobbar på onsdag kväll så var det lite dåligt tajmat...
Jag ser mest fram emot Stefan Nilssons föredrag, förutom att vi får tävlingsuppgiften såklart.

Hoppas på att fota lite och lägga upp om det finns internet i Ssvall.
Eller på hotellet :)





Stooor bok

0-5b933b6dc10623b76d70d5704ef8fad6.png

Igår var jag hemma hos en vän och såg hans stoora bok.
En atlas från 50-talet.

Den var tung att bläddra i, men fin va den!

Tick tock tick tock






Nu har jag beställt och fått en fin gul klocka!
Fin, eller hur?




Kvällsmums

5963322aea6923f3d69a03bd94407a21.png



Fikon, cashewnötter, valnötter med hallon balsamicovinäger-reduktion.
Eller enklare uttryckt: massa gott med god hallonsås!



Födelsedag, skolstart och romantik!



Igår fyllde jag 23 år. Det var en helt fantastisk dag faktiskt!
Tack till alla underbaringar som förgyller mitt liv.
Blombud, fina presenter, födelsedagssånger och kramar. Behöver jag säga mer?

Just nu sitter jag med uppgift i formgivning där vi just nu jobbar med 2D.
Så nu får man bättra på sina gamla Illustrator-kunskaper.
Så nu jobbar vi med grundformer som vi delar, vrider och vänder och gör mönster av.
Rätt så trevligt och avslappnande uppgift faktiskt.

Men nu ska jag åka på en romantisk dejt, med min pojkvän faktiskt ;)