Detaljer detaljer


Bilder:
Josephjoseph, Klong, Ikea

Kryddkvarnar  kan man tycka är ett onödigt måste.
Men inte om dom är både snygga och funktionella.
Den från Josephjoseph är riktigt snygg OCH funktionell!
Tar inte onödigt med plats pga dubbelkvarn. Och den plats den tar kan den få ha för att visa upp sig.
Speciellt gillar jag tanken att dom inte alls ska se ut som kryddkvarnar, utan lite lekfullt som Fia med knuff-pjäser.
Titta på Knuff från Klong.
Ikeas spraka gillar jag designen på, rå, grov och assymetrisk. Om man har plats så absolut!
(TIPS! Keramiskt kvarnverk är bättre och mer hållbart i längden istället för kvarnverk i stål)


Jag är sugen på att skaffa en elektrisk mjölkskummare för latte.
Dom här är väl dom jag hittade som var något sånär designade, Bodum tv och OBH Nordica th.
Men jag letar vidare!





Kommentarer
Postat av: Toastmasterkillen

Jag är också sjukt sugen på en elektrisk mjölkskummare här hemma. Det är lite jobbigt att koka mjölk i kastrull och sedan skumma med en batteriskummare, lite väl too much handywork ibland. Lite kul att göra det själv, men en elektrisk variant är lite att föredra.

Postat av: annika

Här är en mjölkskummare från nespresso!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback