Innan myggen anfaller





För någon kväll sedan rekade jag lite här omkring med cykel.
Cyklade till Riekkola-Välivaaras naturreservat och tog mig en titt för att hitta lite motionsspår.
Jag hade ingen karta, så jag fick förlita mig på kartminnet, och alltså ta en väldigt simpel tur.
Jag siktade mot vattnet, cykelväg rakt ut om man tog rätt, och det som skymtar till höger på understa bilden är Haparanda skärgård och Bottenviken.

Dom här 2 bilderna hann jag ta precis vid en småbåtshamn innan myggen anföll.
I nerförsbackarna hann man nästan bli mätt på mygg om man hade munnen öppen :)
Men tänk ändå... på ljuset och himlen. Bilderna är tagna vid 21 på kvällen.

Nu ska jag packa min väska, för imorgon åker jag tillbaka över helgen till Luleå.
Känns knäppt att allt jag kommer att ha under sommaren finns i en liten väska som tar bara 5 min att packa.
Nu är den dessutom halvfylld med en kokplatta jag köpte...den som bodde här innan hade visst lämnat 1.
Gött för mig, 400 spänn tillbaka på kontot, katsching!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback