Sandra -

Weekend



Nu drar jag på en weekend i London. Bilden beskriver ungefär hur det känns.
Fast lite mer som en stor kunskapsorgasm efter att ha skrivit min tenta igår.
Känns som att jag är värd det!
Och framförallt känns det välbehövligt efter x antal timmar i biblioteket bläddrandes i Physics Handbook.
Ni kan ju trösta er med min London karta
här, så länge ;)

Ses på måndag!

Härskare






Förra veckan var jag på en riktigt bra lunchföreläsning om Härskarteknik.
Intressant att de flesta använder/blir utsatta för Härskartekniker i vardagen på olika sätt.
Så även jag såklart.
Köpte boken på plats av Elaine som var superinspirerande och duktig på att prata såklart, hon är ju retoriker.
Det där med retorik är ju nåt man borde förbättra :)
Under den 1 ½ timman som det höll på så kollade jag inte ens på klockan!

Boken beskriver alla tekniker med exempel från vardagen.
Tips och trix på hur du kan tänka och göra för att få ditt budskap att gå fram, öka självförtroendet
och öka förståelsen för andra människor.
Kan varmt rekommendera att gå på den föreläsningen om du får chansen, eller åtminstone köp boken!



Med tanke på fina förpackningar..

dsc00791 (MMS)

Med tanke på fina förpackningar..


WP



En liten bild från helgens äventyr, nämligen White party!
Min outfit bestod av en kjol jag själv sytt av trikåtyg, var riktigt svårt att hitta en vit kjol :)
Och en tröja från monki som kostade 50:- på rea i somras. Den har fina
Lisa också.
Ett läppstift lyfte verkligen allt det vita tråkiga.
Det var otroligt kul och började med fördrink på universitetet, sen blev vi skjutsade med buss in till stan och
båten Kungsholm och åkte ut till Brändön för fest.
En riktig toppkväll som avslutades med fotbollsspel, carbonara och kalsongfest! :)







Fullt upp

Bloggen kommer att få halvvila nån vecka till.
Har fullt upp med livet.

Har nämligen tenta på tisdag.
Samtidigt ska jag planera inför 2 resor :)
Lonelyplanet boken för London fick jag av en kompis (väldigt välanvänd!).
New york har jag köpt nyligt för 15 :- på Röda korset.

Nytta med nöje, riktigt najs!





Privatarkivet

Den här har jag ju helt glömt berätta om.
Köpte den på loppis i mitten av september för 50 riksdaler.
Kanske inget tokkap men, jag gillar den!
Den kommer från Lupida Privatarkiv i Norrköping, hittade ingen information om det på nätet.
Nån som har en aning?

Jag älskar mönstret som skapar en illusion av att den är gjord av vävt tyg.
Och insidan är minst lika fin den.
Det tycker jag är kvalité!
Fin att ha framme och bra att gömma massa tråkiga matteböcker och fula kollegeblock i :)















Puffen





Nu är den äntligen klar. Den blev riktigt söt med den vita knappen.
Tygerna är rester från 2 balklänningar, 1 gardin, 1 kjol och 2 st tygstuvar :)
Jag är nöjd!


Off to work!

dsc00769 (MMS)

Off to work!


Lunchlyx

Här kommer lite bilder från ett tisdagsäventyr.
Det är riktig lyx att grilla en tisdaglunch, dessutom med en Ida som inte bor här längre.
Vi cyklade upp på Ormberget och hämtade ved i cykelkorgen.
Sen genade vi och cyklade lite off-road på stigarna, mot högsta toppen för att grilla.
Vi hade inte riktigt cyklar gjorda för det, så det var kul! (
cruiser/city-cyklar med kass stötdämpning)
Korv och potatissallad i tunnbröd och chokladbanan med kaffe från termos.
De va'la gött!

 



 

 


 


Resandra

Nu får det va färdigpluggat för den här förmiddan!
Jag drömmer mig bort massa mellan fysik-talen.
Dom här coola borden från omgjorda resväskor får symbolisera resor.
I princip färdigbokat är en London-weekend efter min oktober-tenta. Tjoho!
Perfekt att man hittar där nu och inte behöver turista så mkt längre :)
New York-planerna för våren är i startgroparna.
Nu till den klassiska frågan: Hur känns det?

Kalasbra!




Bild från
Curbly.com



Helg




Jag är hemma och har kvalitetstid med min pojkvän som har varit och rest mycket i jobbet senaste veckorna.
Vi har promererat upp på Bälinge-berget, hämtat hem indisk mat, sett på tv-serier och ätit glass med havtornssås. Det sistnämnda är lite av min nya goda specialité, gjord på våra egenplockade havtorn från Lule skärgård!

Jag har hunnit göra några chai-latte i helgen också.
Genom att värma upp lättmjölk lite lätt och vispa det får du fint skum (mindre fett=mer skum!).
Medans låter du te´t dra och häller sedan på lite chai-syrup och
krydda.

Nu är det bara att mysa på resten av dagen :)



En pussruta på busshållsplatsen. NAJS!

dsc00762 (MMS)

En pussruta på busshållsplatsen. NAJS!