Sandra -

Ibland hatar jag

att jag alltid är så satans ambitiös.

Jag måste lära mig att bli bättre på att ta beslut och alltid räkna med att saker tar längre tid än jag tror.
Tror jag att det tar 1 dag, räkna med 5. Tror jag att det tar 1 timme, räkna med 5.
Bättre att bli klar i god tid än stressa konstant.

Tex såna här kvällar, som tyvärr blivit rätt vanliga senaste 2 veckorna.
Jag sitter med den där rackarns exjobbsrapporten och fixar det sista.
Fast vad ingick i detdär sista? Typ: figurnr, rubriker, sidlayout...och 100 småsaker till som jag kommit på.
Sen får man räkna in en säkerhetsfaktor på det, på saker som går fel under tiden.

Herrejösses.
Nu går jag och lägger mig, banne mig.
Balans i livet måste få komma före allt annat.
Jag måste bara banka in det i mitt lilla huvud.
Hur gör man?








Blommig lampa


Jag klippte ut lite fina sidor och satte dom på en lampskärm...


Ur dessa böcker kom bilderna, 10 :- styck kostade dom på gatuloppis inne i Växjö.




En IKEA TROGSTA lampa passade perfekt under snedtaket + att den är ruskigt billig; 79 :-.
Jag ville göra den lite mer personlig.
Det blev himla fint tycker jag!




Gått på glas

Idag har vi varit på Kosta Outlet. Jag köpte ett par fina skor, åt en räksallad och köpte min 1:a julklapp för i år. Jag har ALDRIG varit ute i så god tid, fem guldstjärnor för det.

Vi tog även en titt på grabbarna grus i glasblåseriet. Det enda jag tänkte på var hur lång tid det tog att göra ett Orrefors- glas, ca 1 min. Priset är ca 300-500 kr. Fy tusan vad dom tjänar kosing :) Inte dom på bilden alltså...



Träklocka


Den här var ju riktigt fräsig!
Sån vill jag ha på min arm.
Kommer från
Wewood.




Efter regn kommer salt&peppar



Och förhoppningsvis även solsken.
Väldigt gölliga kar i plast som finns att köpa på
Anyhow.se.

Fy tusan vad skönt med helg!
Jag har jobbat tokmycket denna vecka.
På kvällarna efter jobbet har jag skrivit och äntligen lämnat in sista utkastet på min examensjobbsrapport.
Så nu håller vi tummarna på att allt ser bra ut, peppar peppar.
Om 2 veckor så är det äntligen redovisning på Luleå tekniska universitet!



Glimpt i ögat



Den här lilla karamellpallen som ser ut som något taget ur 16-bitars spel kommer från
Glimpt.
Vilken lattjo liten pryl :)








Vitra + Gstar


Från designern Prouvé, Cité 1930, i nytolkning.
Gillar när möbler är snygga även i profil.
Egentligen är det den sida med sitsen som man kommer att se och använda mest.
Sjysst med metallstomme, den lär ju hålla i 100 år!




Lamphimlen

Tror att jag dog och kom till lamphimlen.


Rapport-trött.

Exjobbet ska in alldeles snart. Jag är rätt så less på den där rapporten. Nu vill jag bara få det klart.. Så skönt det ska bli! _____________________________________________

Sena sena middagen

Skulle ta det sena tåget idag, men det var 30 min sent. Noll energi kvar för att laga middag, så jag svängde förbi här.


Den dära hösten

Nu känns det som hösten är här på riktigt. Då brukar jag bli nostalgisk och tänka tillbaka på sommaren. Det blev en väldigt kort ledighet, väldigt avslappnat, med otroligt bra väder. Nu ligger jag i sängen och hör regnet smattra på takfönstrena, rätt så mysigt ändå, det här med höst.


Labb-lampa



Den här är ju himla frän.
Får mig att tänka på högstadiet och NO-lektionerna.
När man fick dissekera grodor och skära i koögon.
Lite annat än vad man gör till vardags nuförtiden :)







Saknar.

Aj aj, det gör lite extra ont på söndagar.






Fika- träd.

Såhär mysigt kunde det se ut i träden om man gick på loppis i somras.




En vägg som får vara fin.



Jag har inga fönsterbrädor hemma, så jag köpte den här lilla teakgrejen på loppis för nån månad sen (140:-).
Den kan användas som sideboard för blommor.
Den fina krukan och provröret som används som vas är också loppisfynd.
Samma med rosbilderna. Bilden i ram är från IKEA.

Kanske inte en jättepraktisk möbel, men en fin vägg blir det!