Sandra -

Påskfågel

Med hjälp av lite ståltråd och en träkula , så kan man pyssla ihop en sån här att hänga i fönstret.

Nån annan än jag som hade en julstjärna i fönstret fram till februari? ;)


En gammal klassiker

Mina fina kollegor har tagit fram den här. Nu får den äntligen möta kunderna i varuhuset, Popptorp! Bilden är tagen i varuhuset i Älmhult.


Smarta förpackningsdetaljer

I söndags passerade jag Max i Jönköping, på väg mot Växjö efter en helg i Hufvudstaden.

Kampanjmålen har en ny smart förpackning. Perforeringar gör att personalen bara kan klicka ner en av dom, för att visa vilket mål det är. Varför kom inte jag på det där?


Läderfåtölj

Den här snygga såg jag på Erikshjälpen förra helgen. Tyvärr var priset satt alldeles för högt för vad den va värd; 450 kr.

1: Det var inte äkta läder, svettigt att sitta i.
2: Stoppningen/skummet var gammalt och dåligt.
3: De elastiska banden under som ska ge komfort, var inte alls elastiska.

Slutsatsen är alltså att det är för dyrt (mtrl) och tidskrävande att fixa denna fåtölj själv. Dessutom får man betala 450 kr i startavgift.

Men den va snygg som attan!


Pajform, jag har tappat min pajform.

(Jag tänker mig rubriken i tonerna av Memory-låten. )

Igår köpte jag ingredienser till att baka paj.

När jag kom hem kom jag på att jag inte har nån pajform. Dumjäveln.

Problem är till för att lösas, så det blev små muffinspajer. Pilligt värre & gött som satan.

 

 

 


 


Äggplantering






Teapot for 2



Söt design på dessa tekannor för 2 personer, från
Forlife.

Auktions-premiär !

I eftermiddag har jag varit på min första auktion någonsin. Det var svårt att klia sig i huvet utan att nån reagerade på det som ett bud. Massor med pensionärer överallt. Lyckades inte hitta nåt fynd tyvärr, men det var en kul upplevelse !

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/27567/images/2012/pic_193021485.jpg" class="image">


Pinnar


Vill rekommendera er att skaffa Pinterest, en online moodboard.
Och om man vill så kan man
följa mig där.
Jag uppdaterar bilder oftare där än här.