Sandra -

Påskpyssel

Så sugen på att pyssla! Har samlat på mig några projekt som det blev dags att ta tag i. Gillar att ge bort små presenter på påsk.
Ovan är vikning av presentlådor från origami-papper, en fjäder målad i bläck och en skål där örat blev gult.


Jätteguld

Surfade in på dom här fina, ortenzia, designer Bruno Rainaldi.
Kan vara från en designstudio 'Very very gold' i Småland som ska på möbelmässan i Milano i vår.
Men är inte helt 100 på det, då de inte har några bilder på hemsidan. Bilderna hittade hos ddc.
I vilket fall så är hortensior bra inspiration till vackert ljus.
Fina 3D-renderingar på ljusspelet :)

                                            


 
 
 
 
 
 
 
 

Mera lampor åt folket

Dör lite va snygga dom här är. Hittade dom efter tips av en vän inne hos en florist. Nåt att försöka sig på imorn på keramiken kanske?


Ringar

Det blev ett par ringar av några barkbitar jag köpte hos floristen i helgen. Det var sjyssta mönster på dom, man fattar inte att naturen kan fixa såna fina grejer. Själva ringarna som man limmar fast dom på är från Panduro.


Udda porslin

Idag är det pyssel-dag. Har samlat på mig udda porslin & glas för att kunna göra små kakfat. Tänkte ev ge bort dom sedan, gör det mest för skoj. Vad tycks?

Hittade också en supergullig liten mjölkkanna på loppis för 10:-. Den ser ut som en svan. Funderar på att måla handtaget på den i en neon-färg?


Helg!

Fina lampor från Marz designs.

Heelg! Åh vad du är välkommen!


Skön söndag

Har haft en riktigt skön söndag. Kollade på Vasaloppet, stängde av dumburken, väldigt inspirerad. Kan dom åka 9 mil så kan jag minsann plåga mig lite jag med! Så det blev en löptur i naturreservatet Bokhultet precis vid vattnet i vårsolen, helmagiskt!

Sen blev det spontantur till Bergkvara gård och Svenska tantens trädgårdscafé, det är rätt så magiskt där ute med. Cheesecake är inte dumt, inte dumt alls!
Och efter det en eftermiddagstur på Samarkand för lite shopping.

Utvilad och genomtränad, redo för veckan. Bring it on.

 


Plakat

Eller postrar som det heter på svenska.

Idag har jag strosat runt i Växjö.
Var inne på en ny butik som har både kläder & inredning.
De hade bland annat finfina postrar från Vanilla fly.
Titta in
här.
 

 
Jag har haft en hektisk februari med flytt och massa resor.
Så den här helgen blir det fokus på att bara vara.
Så himla skönt att få lite egentid och inte stressa runt!