Sandra -

Idag flyttade Stig Lindbergs mugga

0-2e45eb186aa014a9fa84cb392377a2dd.png

Idag flyttade Stig Lindbergs muggar för coop in hos mig. Riktigt najs!


Det underbara ljuset på vägen hem

0-5e6a6ae86c0dc49176f952c930fa6d31.png

Det underbara ljuset på vägen hem


Vart tog den söta lilla kartan vägen? Ingen som vet, ingen som vet.


Bild hittad på en liten blogg som heter
Fingerspitzengefühl. Redigerad i efterhand av mig.

Var förbi Röda korset för någon dag sedan när familjen var på besök och såg en jordglob för 75 kr.
Då tänkte jag genast på den här "hemmagjorda" lampan som jag tycker är lite charmig.
Dom tog bort kartan och satte dimmer på den.
Men jag skulle nog också byta ut lampan från en klar till en matt.
Ev skulle jag också måla träfoten i någon knallig färg och fräscha upp strömkabeln.

Men det är ju bara jag.
I övrigt är det en kul redesign-idé.
Hm, undrar hur den ser ut om den hänger i taket?



Coola projektioner på hus

Kolla in den här då.
Snacka om vilken sweeet 16 fest den där Kimberley hade (om det nu var det),
när hon kostade på sig den här showen!





Kräftskiva med skaldjursallergiker

I'm back!
Nu är det skola och lite xtra-jobb på sushi-baren som gäller.

Igår blev jag bjuden på kräftskiva för att jag vattnat lite blommor i sommar.
En i sällskapet var skaldjursallergiker (hehe). Så förrätt blev en mycket god squashpizza med västerbottensost,
sedan sällskapade vi med en öl medans grillen gjorde sitt på allergikerns mat.
Till kräftorna blev det hemmagjord snaps, bröd, sallad och aioli. Mums fillimumma.

Jag blev störtförälskad i partykräftan här nere.
Han fick va pojkväns-ersättare igår.
Men det var rätt så svårt att vänja sig vid den där subtila dill-smaken vid varje hångel.
Så vi gjorde slut och jag åkte hem för att sova.

När jag cyklade hem tog jag en omväg eftersom jag såg hur fin himlen va.
Så jag stog där och fotade ett tag i sommarnatten, helt underbart!
Jag stog jättelänge och bara beundrade färgerna på himlen som jag också lyckades fånga på bild.