Sandra -

Fina konstruktioner




Besökte snabbt en workshop idag när jag fick en stund över.
Där byggdes det konstruktioner med hjälp av pinnar och tråd emellan dem, som ska bära sig själva.
Utan att de lutar mot varandra. De tar liksom ut varandras spänningar.
Det ser ganska häftigt ut om man inte ser tråden.

Nästan så att man skulle kunna ha dom i bokhyllan hemma!






Smider planer

Idag är det kursstart för mig.
Jag ska drunkna i information hela dagen.
Och leta upp lite kursböcker inför våren.

Efter det ska jag fortsätta smida på en hemlighet som bara jag vet :)





MS tentaröj i lördags

Då var vi hemma hos oss på fest.
Ett gäng på 15 pers och mestadels spexare.

Lyckades med konsten att få alla bilder oskarpa utom en :)
Har försökt fixa det lite med Smart sharpen i Photoshop, hjälpte liite grann kanske.



Hanging, chillin..


Annika lurar vid popcornskålen..


Emily blandar drinkar med mineralvatten i sin sensuella pose.
Varannan vatten!




Bruno from Brazil is checking out his Brazilian-poses.
Här ser ni min hemmagjorda lampa som jag personligen är grymt nöjd med.



Vår nya 50-tals byrå som jag fyndat i veckan för 150:- på Röda korset Kupen, prydd med vinylspelaren, kobran och en ZZ-top skiva!



Var e brudarna? Här är brudarna!



En direktörsklänning på G

 

Igår fortsatte jag på min klänning som jag nu kommit en bit på.

Med den svarta köpta klänningen som modell gjorde jag en provmodell i ett rosa gammalt lakan bortskänkt av mormor.

Den är lite provisoriskt nålad på mig på bilden, men den börjar bli kanonfin!

Sedan syr jag provmodellen i det gröna rutiga tyget.

Nu har jag bara rumpan kvar att göra ;)

 

 

 

 


 


Vill göra





Sugen på ny taklampa.
Gillade den här som är lätt att
göra själv, om man hittar lite glaskulor bara.

Men nu måste jag faktiskt sy..
Ska ha färdigt en klänning innan helgen är över. Visar lite mer på den sen.
Sitter bara och drar mig för att ta mig iväg på cykeln och hämta en symaskin så att jag kan komma igång :)







Vinyl är grejen

En sånhär vinylspelare har vi köpt på Tradera för ca 500:-.
Funkar riktigt bra!

Var inne på Takt och ton inne i stan för att leta nåt att förvara vinyler i.
Enligt dom så är vinylspelare på uppgång just nu.
Bland sina nya high-tec spelare har dom börjat ta in massor med nyproducerade vinylspelare.
Och dessutom börjat samla in gamla vinylskivor för att sälja.
Trenderna verkar gå tillbaka till det som va inne förr.

Vi har inte samlat på oss så många vinyler än.
Men jag har börjat fundera på hur man ska förvara dom snyggt.
En trist låda där dom knappt syns har jag redan valt bort.
Tveksamt om jag vill sätta upp grejer på väggen endast för vinylförvaring? (Betong är döden...)
Funderar på om ett sjysst tidningsställ kan funka ?









He va en vanlig dag


-26 grader när jag gick till skolan imorse.
-30 när jag gick hem.

Det enda alla pratar om är hur kallt det är.

Här kliver vi upp på morgonen och klär på oss rejält för att gå ca 10 minuter till skolan.
När vi väl kommer till datasalen klär vi av oss våra 2 extralager och myser ner oss framför datorerna.
Jag och klasskompisarna sitter i dagarna nere i källaren på vad vi ibland kan kalla CAD-dagis.
Vi jobbar på med våra uppgifter, men har ändå otroligt kul emellanåt.
Endast en mysig eftermiddagsrast med lite kaffe avbryter de koncentrerade blivande ingenjörerna.

Vi vandrar långsamt hemåt och känner kylan bita i kinderna. Då vet man att man lever.
Vi stannar vid DBK (Den Berömda Korsningen) där alla vägar möts och byter några ord.
För att sedan komma hem till mat, värme och en kopp te framför tvn.

Det var en sån dag idag. En vanlig CAD-dag.
Inte särskilt spännande kanske, men ändå väldigt trevlig. 
Nu börjar man se slutet på CAD-perioden.









Snö!

Efter ledigt med julfirande i Kramfors och lite shopping i Stockholm har man nu kommit hit upp igen.

Här i Luleå har det flingat på flera dagar.
Det är så mysigt när man går ut och det hänger från träden.
Det blir lite mer koja över gångvägarna :)

När det är -15 grader i Luleå är ungefär lika kallt som när det är -5 i Stockholm.
Det är så mycket torrare kyla här så det känns som att kylan går in mindre i kläderna.
(Kan man säga så på svenska?)

Bjussar på en bild från när jag åker skidor när jag är liten och det är mycket snö i Lunde.
Ser lite små-mongo ut, men det bjuder jag på.







Indian style


Idag har vi bjudit pojkvännens familj på Indiskt.
Så vi har stökat på här hemma och gjort massa hemmagjorda grejer!
Allt har vi gjort med hjälp av
den här boken som vi fyndade för 89:- i sthlm.
Den kan jag varmt rekommendera.

Papadums, naan-bröd, chutney, aubergine-röra, raita (yoghurtsås).
Madras-gryta och basmatiris stog på huvudmenyn.
Riktigt smarrigt!






Kamera:Nikon D40
Objektiv: Nikkor 35mm 1.8G