Sandra -

Porslinsringar


Inför julen så gjorde jag ett par ringar att ge bort.
Man köper ringar från Panduro som är inställningsbara, dom passar alla fingrar, alla personer!




Den här fina ringen fick jag från en go vän! Den fick bli inspirationen.



Sen använde jag en kopp från Swedish grace, Rörstrand.
Räcker ju till en hel del ringar skulle man kunna säga.





Man tar en porslinsbit, slipar kanterna och limmar fast dom på ringarna.
Såhär fin blev en av dom.



Jag slog in dom i fina pappersboxar för att ge bort.




Mer god jul

Tar väldigt ledigt, så här kommer istället en bild från mathandlingen idag.


God jul

Nu är jag i Norrland, Kramfors närmare bestämt.
Här har jag en riktigt lugn och skön jul.
Idag blir det slappa framför tvn tills mer släktingar kommer förbi från Umeå.
Sen ska jag svänga förbi brudarna som jag gått med från 5-års lekis.
Trevligt värre. God jul på er!

Sista rycket

Besökte den nya Blända-passagen igår efter jobbet, efter sista julklapps-rycket. Åt en indisk soppa med gött bröd. Dom hade kanske det mest överarbetade elementet jag sett, gjutet med mönster. Condeco hade inredning i orientaliskt stuk, väldigt mysigt!


Soff-tårta

En sån här fick vi smaka på på jobbet för några veckor sen. Söt va?


Runda ramar

Gölliga ramar som hängde på Village.

 


Oooh klocka

Sprang på dom här klockorna från Fullspot på Melab i Växjö.
De finns nog också att beställa på nätet (ca 200 kr för ur, 100 kr för armband) om man tittar runt lite.

.

Designade och tillverkade i Italien. Armbandet är av silikon, som ska vara allergisäkert.
Jämfört med vanliga klockor har heller du ingen metall mot huden.
Du väljer färg på både armband/halsband och ur, efter klädsel eller humör.




Halsbanden ser ut som små godisar på bilderna!






441 färg-alternativ gör det definitivt svårt att välja!
Ett kul julklappstips i vilket fall.








 





Lördag och söndag i London

Dagens spenderades på South bank, som kanske är ett av mina mysigaste ställen i London.
Där besökte vi
Whiskey exchange och åt på Wagamama, sen strosade vi på Borough market.
Det är en matmarknad med allt möjligt. Där kan man prova massa göttiga grejer helt gratis.
Men det finns det tyvärr inga bilder på.



På kvällen blev det indiskt i Covent garden, ruskigt gott! Det blev lammcurry.
Hovmästaren såg ut som loggan på tallriken.



Det verkade va en familjerestaurang, eftersom familjen hängde på väggen.



Jaa, ungefär sådär såg han ut, hovmästarn.
Det var fullsatt och mysigt!



Mango till efterätt.



Och några degbollar med kanelsmak i sirap, som såg ut som något annat..



Vi betalade och sa tack och hejdå.



På söndag blev de brunch, Egg benedict på Patisserie Valerie, innan flyget gick mot Sthlm.




Grått och gult



Är ju inte alls en pjåkig kombination. Jag gillade dom här bilderna.




Londonfredag


Dagen började med shopping i ett trafikfritt centralt London,
eftersom det var Traffic free Christmas shopping day.
Jag har mest bilder på vad som dracks och åts.


En god julig cappucino fick bli dagens pit stop.



Kvällen började med goda drinkar i baren på restaurangen.
Bordet var sent, lite senare förstog vi varför..


Inamo är kanske den häftigaste restaurang jag upplevt.
Med hjälp av en projektor och en touchpanel så projiceras en bild på bordet.
Man kan välja hur bordet ska se ut, det fick bli snö!



Man väljer sin mat med menyn på bordet. En bild på hur det ser ut kommer upp på tallriken.
Vi beställde en himla massa goa smårätter.






Sen klickar man in sin beställning.
Medans man väntar kan man t ex. spela battleship eller se kockarna laga maten via Chef cam.




Thaibiffen såg ännu godare ut i verkligheten! Och den var precis lika god som den ser ut.



Lite edamame-bönor att knapra ut bönorna från.



Tonfisk och mangosushi. Vi åt även en annan stekt tonfiskrätt som inte kom med på bild.



Stekt kryddig squash med vårlök.


Sen avslutades kvällen på baren Lab, en högljudd liten bar, där de som går "Londons academy of bartenders" jobbar. Deras drinkmeny är tjock
som en bibel och blandadet är en show.
Toaletterna var faktiskt trevligare än dom ser ut.

En himla bra fredagskväll!







Mind the gap

Har kommit tillbaka till Växjö från en London-weekend. Helt underbart bra var det.
Nu har jag massor med energi inför slutspurten mot jul.

Men det får bli bloggande om det imorgon.
Nu bjuds det Karl Pilkington på TV, han är ju så jäkla kul utan att veta om det.
Det blir nog en del tittande på den boxen under julledigheten.

Så, mind the blogg-gap.





Nästan ripoff spegel



Spegel från
Gubi.



Kvalitétskontroll, spegeln verkar funka som den ska. Hejsan svejsan!



Spegel på Rea från Lagerhaus, 69 :- + lite brunt läder att lappa ihop.

Återkommer med bild på den färdiga ripoffen :)






Billigt julpyssel




Än är det inte försent för lite julpyssel.
På bilden, stjärnor gjorda av såna pappersunderlägg för tårtor och lite tråd, billigt och enkelt!



Får de lov att va lite julstämning kanske?







Slapphelg

Den här helgen har innehållit mycket sport på tv, en och annan film, promenader och lussebullsbak.
Har också rekat lite inför nästa helgs resa till London. (WIHO!)
Lika bra att hålla sig inne tills dess så det inte blir korsdrag i plånboken...
(Man skulle kunna säga att jag gått plus eftersom jag lyckats hitta lite zloty från alla jobbresor ;) )



Jag är en person som egentligen vill ha saker att göra hela tiden.
Annars blir jag uttråkad eller känner mig oproduktiv.
Så lite stolt är jag över att ha lyckats med en sån här helg!

Lite bilder från helgen:

 

 

 

 

 

 

 


Kavat



Önskar mig ett par skor (storlek 36) från
Kavat i julklapp.
Mina som är liknande börjar ta in grus.
Har bara haft dom sen augusti.
Jag måste vara plattfotad eller så släpar jag benen efter mig?





Hemmabyggd lampa





Såhär blev till slut mitt lilla projekt. Byggd av en spegel FRÄCK från IKEA och diverse lampdelar.
Lamphållaren är i porslin och sladden tygbeklädd.
Det sista att sätta dit är en strömbrytare, måste bara bestämma vart den ska sitta.
Tapeten får bli ett senare projekt..

Är riktigt nöjd med lampan!