Tokig tränings techno?

Vet inte om man ska kalla det techno, men iaf, dance kanske man kan kalla det också?
Jag kan inte lyssna på den om jag inte springer iaf, för den är sjukt dålig

Men när jag är ute och springer är det bra med det jag kallar techno
Då behöver man ställa in hjärnan på att bara köra
Och mala på med benen
Definitionen är:
- i princip samma bakgrundsmusik
- i princip samma takt i hela låten
- basen ska vara huvud "instrument"
- musiken ska vara datorgjord
- den som sjunger ska helst sjunga samma sak hela tiden
- texten ska vara kortfattad och rak ( så man slipper fundera på vad som sjunger )

Urplock från spellistan till dagens träning:

Ola- Natalie
Milk inc- Run
French Affair- My heart goes boom
Sunblock ft Sandy- Baby baby (Frisco mix) mix eftersom man redan blivit less på radio versionen på jobbet
Benny Benassi- Satisfaction
Infernal- From paris to berlin
Sugar daddy- Sweet soca music
Holly Valance- Kiss kiss
The Chemical Brothers- Galvanize
Les Mills International- Walk on water (bodypump låt)

Testa lyssna på en av låtarna, det går inte att lyssna på hela, om man inte springer!

Nedvarvning: Madonna- Hey you (bra låt, inte under definitionen:) )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback