Vill göra om kök!

Jag hatar dom gula fula tapeterna i köket, en ljusgul och en påskkyckling gul, och i mitten en svinful bård med nå kraffs. Typ blomjox som är åt tribalhållet. FULT.
Hatar bårder.
Dom bara förstör. Man vet inte vart man ska sätta tavlor och hyllor och sånt så inte väggen blir helt skev.
Bård är omodernt och fult.
Fondvägg e modernt och snyggt.
Så fort man kollar på väggarna tappar man matlusten, och inspirationen.

Sugen på att göra om, men då behöver jag assistans från mamma som e expert på detdär!
Eftersom det är en hyreslägenhet så ska det besiktas efteråt.
Och då vet jag inte om jag vågar testa tapetsera själv :D

Alltid bra att ha nån med som gjort de förr!

Färgen hade jag tänkt något ljust, eftersom det är så litet.
Funderar på att ha en ljus fondvägg och det andra åt ett lite kallare håll. Typ ljusgrå eller ljusisblå.
Tror det skulle bli snyggt eftersom vardagsrummet är åt det varmare hållet med en ljus varm beige, med yttepytte gult i.

Vill ha nåt enkelfärgat med lite textur i. Så väggen får lite liv!
Dom här tapeterna är favoriter just nu! Ljusblå med rutor.
Men än så länge är jag bara i idéstadiet!

27567-557




Kommentarer
Postat av: Emp

Tycker du ska ta tjuren vid hornen och göra verklighet av dina idéer.
Ska själv tapetsera om vårat kök. Har kliat i fingrarna ända sen den dag jag fick ett ja av Johan att köra igång. Väl hemma i pappas förråd med tapetkartor i högsta hugg hade jag bestämt mig för två tapeter, då jag fick höra att Flügger ska släppa en ny tapet karta i höst. Är en ung (29årig) danska formgivit den. Fick se prover och insåg att jag måste vänta tills den kartan kommer. Den bör du också kolla in, tror det finns mycket där som du skulle gilla. Billig är dom också. C:a 150 kr rullen. =)

2007-09-14 @ 11:50:48
Postat av: Sandra

Jag ska!
Så fort mamma har tid att vara assistent! ;)
Gör ju så himla stor skillnad i ett rum att ändra färg!
Det som är trist är att eftersom man bor i hyresrätt så får man bara välja mellan vissa kollektioner :/ Sen ska dom även besikta efteråt och så.
Är det inte tapeter ifrån ECO Artist eller ECO Decorama eller Boråstapeter BOROSAN så måste amn tapetsera igen innan man flyttar. Vettefan om det är värt att ta nå andra?:/
Egentligen skulle man ju vilja ta nåt helgalet, stora mönster och starka färger.
men då får man ju skit för de sen :D
Sen har jag kommit på att det är ju bård i köket nu, i mitten, blir mycke jobb att fixa iordning innan man kan tapetsera ovanpå :D

Postat av: Emp

Borosans senaste karta, 07-08 har otroligt mycket snygga mönstrade tapeter. Tycker att dom alltid bara haft samma samma, men i år har dom verkligen fått till det!
Är mycke mönster. Dock som vanligt mest bara i beige och ljusgult. Trist :/
Finns en riktigt läcker tapet i vitt där mönstret skimrar i silver och bara syns i vissa sken osv. (fast där stuper det väl om man vill ha det i kök pga matos och liknande)
Så du kan göra en massa helgalet med borosan också. Trott eller ej!

2007-09-25 @ 14:03:29
URL: http://emp86.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback