Mig är det sprut i!

Idag var jag med om nåt smått traumatiskt.
Var för min 3:e gång på blodgivningen...
Har varit där 1 gång för provtagning och 1 gång för att prova ge blod.
Det misslyckades eftersom dom inte hittade nåt bra blodkärl i ena armen.
Så då började dom sticka i andra, men då hade min kropp reagerat med att
mitt blod ville koagulera när dom väl hade fått igång blodgivningen.

Idag skulle jag gå dit för 3:e gången och hoppades på att blodgivningen skulle gå smärtfritt,
så man kunde få göra nån nytta.
Men nån vill antagligen inte att jag ska ge blod.

Dom provar i ena armen, sedan försvinner blodkärlet.
Sen tar dom den andra armen och får igång blodgivningen.
Sen börjar det läcka ut.. och tillslut så är det en liten blodfontän i min arm.
Alltså, seriöst, det var en stråle!
Jag brukar inte ens kolla när dom sticker in nålen eftersom jag tycker det ser lite läbbigt ut.
Men nu kände jag ju liksom nåt blött, så då var jag tvungen att kolla!
Då hade tydligen mitt blodkärl spruckit.
Egentligen är det inget farligt, men det ser ju jävligt läskigt ut när det sprutar.
Jag har tydligen lite tunna blodkärl.

Förövrigt måste det här vara en otursdag eftersom jag fastnat 3 ggr i hissen imorse, pga dörrglapp.

Här försöker man liksom vara lite givmild och ge bort blod, så går det inte!
Men jag ska ge det ett försök till, sen ger jag upp.
Då får dom hitta nån med bättre ådror!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback