Ibland är karlar bra kassa på att ragga


Det värsta jag vet är när killar går fram och säger en dålig raggningsreplik.
Det enda som funkar på mig är halvroliga raggningsrepliker...
som t ex: Du är som en vårsol i december
Eller att man inte raggar alls utan försöker lära känna mig.
Eller att jag får jaga lite, dock inte bli dissad, då lägger jag ner :D

Jag har pojkvän och skulle aldrig någonsin vara otrogen. Det finns liksom en grundläggande ärlighet och pålitlighet i vårt förhållande. Nåt som man inte behöver prata om rätt ut, utan den bara finns där.
Otrohet är en av dom värsta grejerna man kan göra mot en människa, och inte någon människa är värd att bli sviken på det sättet.

Visst har jag varit med om att någon försökt flörtat fast jag har pojkvän.
Det är alltid smickrande att någon försöker ragga, och jag tar oftast det som en komplimang.
Det är alltid roligt när någon är intresserad av att lära känna en bättre, eller tycker att man ser bra ut, eller är rolig osv osv. Och det tycker jag att man ska ta åt sig. Och vissa kontaktsökanden kan ju alltid bli vänskap.

Men jag hatar när det blir sådär extremt uppenbart att killar är tvungna att ragga rakt ut.
Ibland tänker jag att:
"Fyfan vilken idiot, om jag nu vore singel, tror han att han kan få mig på fall så lätt"

Idag hände en grej på jobbet. Jaa, på jobbet..bara där var det ju kört liksom.
Det är en kille som brukar stanna där jag jobbar ibland och snacka om allt möjligt.
Väldigt trevlig kille är det faktiskt, fast jag tror han är ltie för gammal för mig..
Men iaf, idag pratade vi om olika sporter och att träna och helt plötsligt så frågade han vart jag bor.
Så det är klart jag svarar på ett ungefär eftersom han varit trevlig hittills och jag antog att han bara undrar, och inte hade några intentioner med det. Jag tänker ju mest att det är roligt att lära känna lite folk utanför universitetet.'

När jag väl svarat så säger han:
"Jaha, ja nu vet jag ju ungefär vart du bor. Du får ta och bjuda in mig på en fika"
sen småler han lite med en sån blick som inte är vänskapsblick.

Då inser man ju att hans kallprat och frågor om "vad ska du göra i helgen? ska du ut?" hade intentioner från början.

1. Man kan inte bara kan bjuda sig själv hem till mig, bara pga att man kallpratat lite på jobbet.
2. Säger du så bara för att jag slutar imorgon?!
3. Hur gammal är du egentligen?
4. Vad fan ska jag svara? Hur ärlig ska jag vara?
5. Hade det inte varit smidigare att ta mitt nr, eller boka en dejt och istället ragga när man inte är på jobbet?

Iaf så sa jag ju:
"Nja, jag vet inte det ja"

När jag borde sagt:
"Tack, men nej tack!!"

Jag är så jävla feg!!




Kommentarer
Postat av: FrökenX

Haha, ja de bästa svaren kommer man på i efterhand! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback