Sandra -

Upptagen med livet

Jag har en hektisk läsperiod just nu, vilket innebär att jag nästan inte har nåt liv förutom skolan.
För er som inte vet så är jag väl ungefär halvvägs civilingenjör.
Hade gärna lagt ner lite mer tid på att blogga, men det får komma när det kommer.
I helgen... kanske...










Mobilblogg- "Tack för sushin" på a

MMS

Mobilblogg- "Tack för sushin" på anslagstavlan. Varsågod!


Mobilblogg- Och ett hellyckat besö

MMS

Halvkass bild tagen med min mobil



Bild från deras hemsida

Mobilblogg- Och efteråt ett hellyckat besök på
Café Retro.
Supergott och billigt fika, mysig miljö och stämning.
Kändes som att vara hemma hos nån och fika.
Nu hade dom dessutom en jukebox!
Hur mysigt som helst.
Hit vill jag igen!



Mobilblogg- Skitbilligt !

MMS

Mobilblogg- Skitbilligt ! :)


Mobilblogg- är på höstmarknad i bo

MMS

Mobilblogg- är på höstmarknad i boden :)


Mobilblogg- singstar körs hos 2 be

MMS

Mobilblogg- singstar körs hos 2 bekanta. Men nu ska jag gå hem och sova. Gnatt


Tack-bukett



Den blev så fin!



Hopp för mänskligheten

Alltså, antingen så är jag i en känslig period.
Eller så läser ni lite i den här
bloggen.
Jag blir impad om du inte fäller tårar.

Det är så sjukt, att jag fäller tårar för någon jag inte ens vet vem det är.
Vad ska man säga..det finns hopp för mänskligheten ändå.





Gissa vem som va i London i början på september?



Det kallas tajming tror jag!
Jag har 27 pund kvar sen dess...

Undra vad som händer med punden nu?








Problemas

Funderade lite över det här med problem...
Alla har ju sina problem faktiskt..stora som små.
Dom dyker upp lite då och då.
Face it, livet går upp och ner.
Har man inga själv, så kan man alltid oroa sig för någon i ens närhet.

Det bästa med dom är att det egentligen inte spelar någon roll vad det är för problem, det får vara ett problem i alla fall.
Så länge man blir påverkad på ett negativt sätt, att man t ex blir arg, ledsen eller sårad eller deprimerad eller stressad.
Då får det vara ett problem, oavsett vad någon annan tycker om det.
För alla människor uppfattar olika saker som problem.

Fyfan vad människor skulle vara tråkiga om dom bara gled igenom livet utan problem, som på ett bananskal.
Dom skulle aldrig uppleva när något var bra, eftersom dom inte vet vad som känns dåligt.

Det bästa med problemen är att det alltid kommer något bra ur dom.
Jag är bara 22 år gammal.
Men jag har upplevt saker som ingen annan upplevt, och det har självklart format mig.
Precis som andra problem har format andra människor.
Men jag tycker att de problem som jag gått igenom har stärkt mig otroligt som person.
Jag tror att när man har insett det, så är problemet ur världen.
När man hittat en lösning på ett problem genom personlig insikt och en stark vilja att ta sig ur problemet.
När man kan se nåt gott ur något ont, det är då problemen har blivit en styrka.

Jag är otroligt tacksam för att jag fått uppleva både mina egna och de i min närhets problem.
Inte bara att man stärker sig själv, man kan stärkas ihop om man tar sig igenom olika typer av hinder som kommer på vägen.

Var inte det väldigt klokt sagt? :)





Var vänlig: Softa ej på trappan




Den här bilden är tagen i London vid ett frozen-yoghurt ställe.
Jag fattade den inte riktigt..
Ville dom egentligen att man inte skulle sitta där?
Eller får inte uteliggarna sova där?
Eller får man inte sola där..?
Knasig är den i alla fall.


Fyndhörnan





Var som jag skrivit tidigare på second-hand för nån dag sen.
Då råkade jag springa på den här målningen på Sandöbron.
Det är ju precis vid Lunde i Höga Kusten, där jag växt upp.
Så det kändes lite creapy att just jag hittade den på en second-hand uppe i Luleå..
Coolt att det är en båt från Los Angeles på den också :)
Jag blev ju bara tvungen att köpa den. Den ska nog sitta i hallen
Back to the roots!




Tack-kort pyssel




Jag har gjort ett tack-kort till en person som gillar dödskallar, fiiint va?
Jag är ju så kreativ nu så det finns inte.
Sen har jag ju dessutom börjat på min nya bloggdesign igår..
Det börjar likna nåt. I love my slott!





Mobilblogg

Mobilblogg


Mobilblogg- nattamål i bunkern

MMS

Mobilblogg- nattamål i bunkern


Så fel, men så rätt



Den här bilden är tagen i London på Regent Street, när vi passerade förbi där.
Helt oanande så råkade vi springa in i Regent street festival, vilket vi inte ens visste att det var.
Gillar den här bilden.
Karusellen känns så malplacerad på nåt sätt. Men den är ju fin!







Mobilblogg- Mmm

MMS

Mobilblogg- Mmm


Mobilblogg- lördagspizza på Zan

MMS

Mobilblogg- lördagspizza på Zan


Mobilblogg- Ja, jag är fortfarande

MMS

Mobilblogg- Ja, jag är fortfarande på stan. Ja, jag är på en skoaffär. Ja, jag har på mig en leopardklänning, i ÄKTA leopard. Sådeså :) I london är det inne med leopard :)


Mobilblogg- second-hand shopping i

MMS

Mobilblogg- second-hand shopping i luleå med brudar


Mobilblogg- Död ekorre

MMS

Mobilblogg- Död ekorre i ljusgården


Ombyggnation



Jag har blivit otroligt less på min design på bloggen.
La knappt ner nån tid på den ifrån början heller, så att det är inte så konstigt.
Så jag tänkte göra ett försök på en lite mer extrem design, så det kommer nog dröja innan den syns här.
Tänkte att jag kanske borde göra det på riktigt nån gång eftersom jag ändå haft den här bloggen sen 2005...

Mest krut kommer att i första hand läggas på headern..
Och jag ska försöka följa ett genomgående tema.

Kanske frågar en god vän om han är sugen på att ta lite foton med sin nya kamera ? :)
Vi får se.
Men nu ska ja surfa vidare på mitt tema..







Mobilblogg- sånt här sitter jag oc

MMS

Mobilblogg- sånt här sitter jag och ritar i min kurs just nu. Arbetsorder 3 är så jävla färdig! :) jävla fanns inte i min mobil ordlista.. Skumt. Inte ens ordlista fanns! Nu måste jag gå hem och få föda, hejrå!


Mobilblogg ljudlabb med borr på sk

Mobilblogg ljudlabb med borr på skolan :)


Happy

Nyss hemkommen från London, med billigpunden!
Var där med pojkvännen men nu är det home sweet home.

Sen har jag dessutom klarat en tenta på en mattekurs som jag läste 2005... så gött!

Kan det bli mycket bättre?