Sandra -

Kvällsfika och vardagslyx.






Var kreativ!






Morgonvyn i taket



Om man lyckas stiga upp till det tidiga morgontåget, så kan man ha tur att lyckas se det här i takfönstret.
Då är det lite mer okej att stiga upp 05:40. Faktiskt!




Nya kuddar!



I helgen och lite igår så sydde jag två kuddar med hundtandsmönster.
(Eftersom jag inte har photoshop på formaterade datorn, så blir de lite halvtaskiga bilder.)

Jag ska göra en beskrivning av hur jag gjorde kuddarna sen.
Det finns en liten en idé att sy på nåt på dom, ev filt eller virkade dukar.
Men jag ska prova dom lite först :)



Inredningsbloggar

För er som gillar sånt. Här kommer mina tips på inredningsbloggar (förutom de som jag länkat till höger).
Jag har måånga, men det här är några favoriter:

Creative Living
Kvadratsmart
Manhattan nest
Apartment therapy
Johannab
Roger Allen





Kräftskiva






Igår var det kräftskiva hos mig. Jag har lite halvtaskiga bilder.
Vi lekte bland annat Galenpanna med figurer som Chandler Bing, Drottning Silvia, Sisqo, Snövit, Gammelsmurfen och Djävulen.
Riktigt klurigt!





Vad som händer när man pausar tv4play...



Och...plöstligt händer det!



Kul förvaring



Enkelt men inspirerande. Kul med lite olika material i kombinationen...och FÄRG lite här och var!

Sekretären.




Den otroligt charmiga och snygga. I teak och för 150 väldigt billiga kronor.
Jag använder den som laptopbord.
Öppnar man det lilla skåpet inuti, så har man en liten spegel.

Eftersom skivan var låst och utan nyckel, så fick jag först testa ca 30 st nycklar som fanns i en låda.
Tillslut hittade jag en som funkade hyffsat, då provade jag att låsa lådan.
Såklart lyckades jag låsa den, men inte få upp den igen. Felsökningen slutförd.
Massor med olja i låsen... och jag fick upp den!

Men jag vågar fortfarande inte låsa den :)





Kanske den billigaste och smartaste lösnin...

img_4053 (MMS)

Kanske den billigaste och smartaste lösningen , när man inte kan göra hål i taket för en taklampa. Tycker att det blev rätt bra. Ska däremot byta till en STOR glödlampa. (http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=36-4330) Snyggt!


Plingplong. Kom in!

img_9266 (MMS)

Plingplong. Kom in!