Sandra -

Sextio pengar



Fick jag betala för det på bilden på Erikshjälpen, som hittat.




Ny butik i stan.

Besökte Sveas i helgen, en ny inredningbutik i Växjö med design och vintageprylar.
Där fanns det massa göttigt att titta och klämma på. Blev inspirerad i vilket fall.
Tog lite bilder med telefonen...

















Det tar sig.



Börjar bli riktigt flink i fingrarna nu.
Har varit en riktigt lugn och skön dag idag.
Har precis bakat bröd, så nu blire gofika!





Skydd mot Berit.

Vi tar skydd mot stormen och julfikar. Mjuk pepparkaka med lingonkräm...mmmums!


Kanske världens skönaste lirare.




Jag skrattar så jag dör lite grann när jag ser det här klippet.




Let there be light



Och krita! Vet inte vart bilden kommer ifrån, hade den i min inspirationsmapp.

Nu ska jag svänga förbi en second hand affär.
Var på Afterwork igår på jobbet, IKEA ROCK, vårt avdelningsband var i final så vi kände
för att supporta lite. Nu är man lite trött i mössan, så det blir nog bara gött häng idag.
Jag ska faktiskt pyssla lite ! Vad det blev får ni se här på bloggen lite senare.





Mysklänning



Mina mysbyxor är borta, så det fick helt enkelt bli min favorit-klänning istället, vilket är rätt gött faktiskt.
Det känns ovanligt lyxigt för att vara en måndag!





Ingenjörs-orgasm?

Melvin The Magical Mixed Media Machine from HEYHEYHEY on Vimeo.

 



Klong patina



Den här är ju himla charmig. Design av Broberg & Ridderstråle för
Klong.




Mormorsrutan

Har börjat med att virka mormorsrutor på tåget. Vi får se vad det kommer bli i slutändan. Väska, kudde, filt eller t om. en mössa kanske? Vad tycker ni?

 


Workaround



Post-its funkar för mer än lite anteckningar.
Som kopp-underlägg så kan man säkra gamla bettan, alltså, det vita skrivbordet.
Standard vid mitt skrivbord :)




Återvunna stumpar


Jag smälte några stackars ljusstumpar i en konservburk i ett vattenbad.
De gamla vekarna fick jag pilla ur eftersom.
Ett par gratis ätpinnar fick agera rördon.



Sen knöt jag en veke på en ätpinne som jag satte över en liten kruka.
Öste i det smälta stearinet.. sen var det bara att vänta.




Från att ha gått från diarré-färg på stearinet hade det blivit ljusgrått.
Det vart bra fart på ljuset dagen efter när jag test-tände.




Håll i kreativiteten

29 WAYS TO STAY CREATIVE from TO-FU on Vimeo.

 

 



Powerbreak









I fredags började jag resa norrut från Älmhult.
Fick byta tåg i Alvesta ungefär vid lunchtid på väg mot Sthlm.
Jag hade hört rykten från min granne att St Clair i Alvesta var ett rackarns mysigt café.
Så jag passade på. Ägaren verkade var från Japan, överjävligt trevlig person!
Hon sålde lite japanska attiraljer, allt fika var hembakat och baren såg ut att ha japansk öl och whiskey.
Åt en göttig lax där det ingick misosoppa. Sjukt mysigt stopp på tågresan.

Pensionärerna bredvid mig diskuterade livet och nickade i takt;
"Jag fattar inte hur man hade tid att jobba!"
Sen hoppade jag på mitt gammel-tåg, startade jobbdatorn och åkte vidare.




Skruvdragare- Lyx i vardagen?





Byggde mig ett litet bord.
Har inte bestämt om det ska få vara ett sidobord eller en mini-tvbänk, eller nåt helt annat.
Vad tycker ni?

Kände mest för att köra lite skruvdragare och besöka skruvbaren på krauta..lyx i vardagen skulle man kunna kalla det! Alla har ju sina sätt att få det...








I tiden



En sån här lampa är ganska lätt att pyssla ihop.
Ett par visare, ett kvartsverk och ett batteri hittar du på Clas ohlson.
Någon typ av platta av förslagsvis tunn plywood, gå lös på den med valfria färger.
Sen äre bar å åk!