Sandra -

Lulespexet Svartskägg





Just det, glöm inte att
boka biljetter. Ni får bara inte missa det jag jobbat med sen maj 2009.
Har varit direktör för Lulespexet i snart ett år (huvaligen, tiden går fort).

Helt enkelt, en musikalisk humorproduktion där du kan påverka föreställningen.
Välkommen!




Sällsynta egobilden



Brukar ju inte lägga ut så mycket bilder på mig själv.
Men här kommer en snyggbild på mig från vinterbröllopet jag var på.
Valde en lite annorlunda outfit för ett bröllop kanske.. men jag trivs tokbra i den där klänningen :)

Håret däremot...var väl lite fixa-håret-panik där precis innan..spelar knappt nån roll vad jag gör :|
Bokade en klipp&färg-tid förra veckan, men den är inte förrän om 3 veckor! Helt galet.

Ikväll skrotar jag mest omkring här hemma. I helgen blir det tandläkarbesök, extrajobb och spex.





Klick



Idag börjar företaget Impossible project att sälja film till Polaroid-kameror.
De säljer både film, kameror och tillbehör. Kika in
här.
Man blir nästan lite sugen...



såhär börjar jag min helg!

0-52e815bdc468e3eabddb6911ad5f7c71.png

såhär börjar jag min helg!


Paket från USA till lilla mig








Bakat



Idag har jag bakat en
kladdkaka med apelsinskal, valnötter och marschmallows.
Mums! Funderar på att göra apelsingrädde till, nu när det ändå är apelsinsäsong...







I just can't get enough













Det var jättelängesen jag gjorde sushi hemma. Men i tisdags så blev det av.
Jag och 5 personer gjorde sushi tillsammans och jag fick vara lite lärare :)
Blir inte ofta att man gör sushi hemma när man jobbar extra med det.

Vi körde på makirullar, nigiri, misosoppa och hela köret.
Det blev riktigt läckert upplagt på ett silverfat.
Vilket inte ens var planerat, för det var det största uppläggningsfatet jag hade.
Jag köpte också med mig lite specialgrejer (tigerräkor, topping och inari) från
Sushibar.

Det blev faktiskt riktigt mumsigt!

Om ni undrar vad gubben är, även om det är rätt självklart.. så är det Jesus-barnet! hehe



Vintertulpaner





Ett gäng fina tulpaner hänger just nu i vårt kök.
Så fint med vår snart, när ljuset blir sådär mysigt som den morgonen när jag tog dom där korten.
Igår och idag har vi haft fint väder med klart och sol.
Imorgon verkar det också bli det.
Då ska jag på vinterbröllop utomhus, sicken tur paret har!
Det ska bli väldigt trevligt och spännande.
Sist jag var på ett bröllop så serverade jag, så det ska bli kul att få vara gäst, och på ett vinterbröllop dessutom :)






Vägverket.. Vagvärket, Vegvräket?



Eller hur var det nu igen?
Bild tagen i Luleå vid gamla nedbrunna Max, där dom just nu håller på att bygga upp allt igen.
Det verkar som att man haft det stressigt :D