Sandra -

English breakfast

40c1d16c701e523684d68d6806074b5e.png


Som ni kanske märkt uppdaterar jag inte särskilt mycket här.
Det beror på att jag är i London och ska vara här i 9-10 dagar.
Har varit här sen i fredags och jag börjar smått vänja mig vid London-livet och kollar numera åt höger efter bilar:)
Vi äter English Breakfast varje dag och sen åker vi iväg till en stadsdel och kollar runt.

Hittills har vi varit på Hampstead Heath, Muswell Hill, Towern of London, St Katherines Dock, St Paul's Cathedral, Regents Park (otroligt fin!) Tower Bridge, Queens walk, Soho för lite shopping och China Town.
Idag blir det Oxford street och riktig shopping. Eventuellt kanske vi åker till Notting Hill/Hyde Park och kollar på Royal Albert Hall och går på Portobello market.

Så vi har gått en hel del och sett massor än så länge! Och ändå har vi ett antal dagar kvar.

Igår var vi på Englands största bokhandel, Foyles, som hade 4-5 våningar!
Jag köpte såklart inbundna Twilight-böcker och var grymt suger på massor av böcker om Produktdesign.
Vi gick omkring där säkert 2 timmar och fikade även på deras Jazz-café.
Vi hittar hela tiden nya små skattgömmor som fina butiker, mysiga platser och god mat.

Skriver kanske nåt mer innan helgen.

Cheers!




Nu har jag gjort en kopia!

474157c14906fa2f805908b0e5518c12.png

Nu har jag gjort en kopia!


Hundvakt = Mysstund i soffan

0-51b7cfb6bba21acc1f2968db252dbb0d.png

Hundvakt = Mysstund i soffan


Gissa pysslet?

3c40e4952233056a177757e5cf283dce.png

Gissa pysslet?


Jag erkänner att jag är en nörd


Bild från:
Banglesofhope


Ok, jag erkänner att jag blivit en Twilight-nörd.
Jag tycker att det här armbandet som Banglesofhope har i sin webbshop är så sött!
Det är designat efter beskrivning av Bellas armband i Twilight-boken New Moon.
Det borde man ju ganska lätt kunna tillverka själv? hmm...

Jag älskar såna böcker som är något mellan fantasi och verklighet.
Älskar även thrillers, både i bokväg och filmväg.
Har fått boktips av en kompis om Den vidunderliga kärlekens historia också,
som jag nog kommer att läsa senare.

Men nu håller jag på att läsa sista Twilight-boken Breaking Dawn och böckerna blir bara bättre och bättre
ju längre man kommer i serien. Tycker att dom är bäst på engelska.
Det skadar ju inte heller att författaren och jag har rätt lika musiksmak.




Jag är ren!




Såhär blir man efter några dar i fjällen!
Idag har man väl gjort det vanliga, storstädat, rensat avlopp, dammsugat och rengjort renhorn...rengöra...(he he).
Sen har jag jobbat lite ikväll.
Funderar på om man ska bleka hornet eller inte?

Hittade i alla fall ett renhorn när vi var på tur i fjällen och tog med det hem.
Tänkte att jag skulle göra nåt kreativt av det..
Säg nu inte att jag ska göra en smyckeshållare, för jag gillar inte såna spretiga som man hänger allt i..verkar ju mest opraktiskt. Men kanske någon typ av lampa... skulle haft några fler horn bara så hade man kunnat gjort en
hel ren-lampkrona..
Om jag inte hittar på nån snygg design så kanske det blir en cool krok bara, ganska snyggt även om det inte hänger nåt på den.

Vi får se vad det blir!







Lunch.... är gott!

30e06722c38bbe76bfecc3fd14af1e01.png

Lunch.... är gott!


Origami- present! Ibland är fol

0-4e4b0cdddebf413cce022b85bbc16abe.png

 

Origami- present! Ibland är folk trevliga och lämnar presenter vid kassan på jobbet, en liten origami-grej :) Jag blev jätteglad! Nån som vet vad den ska föreställa? Gissar på nån sorts fågel..

 ________________

Uppdatering:

Är nog en trana, fast jag håller den lite fel...


Här bor vi! Nedanför syns fjällsta

3b300993b2e2b0deef20a42255cebbd0.png

Här bor vi! Nedanför syns fjällstationen. Nu ska vi ut på en liten tur. Tjipp


Gomorron Kebne!

29d864b923e2839b542eb894ac1bef04.png

Gomorron Kebne!


Hej hå, hej hå! Nu drar jag på van

0-4a9a8cef6486f607272216134d813a.png

Hej hå, hej hå! Nu drar jag på vandring i Kebnekaise, min första fjällvandring någonsin. Frågan är om jag är ute och går med packningen, eller packningen med mig. Fast väskan på bilden inte är min. Och som tur är, så är jag inte klädd sådär heller. Skickar kanske nån bild på vyerna sen!


Myyyys

Tycker jag inte om den sista tonen, den låter lite skev :) Men man kan inte annat än älska den här reklamen.
All we do is mysan mys!


Najs kvällsvy

0-233d97af40b620c6aa881e4b1981af1e.png

Najs kvällsvy