Sandra -

Med tanke på bra musik






Listan med L

Har uppdaterat en del musik nu.

Drar igång mina nya
listor på Spotify.
Perfekt pepp för att steka körv och koka makaroner. Det är dags för vardagsmys!



Rolig dag på skolan ! Man vet aldrig vilka...

dsc00962 (MMS)

Rolig dag på skolan ! Man vet aldrig vilka som lurar i korridorerna :)


Ur ett USB



Inspiration från mitt USB.
Går igenom gamla grejer till min portfolio och hittade dom här inspirationsbilderna :)


Flitens lampa lyser ikväll på Kattis gata.

dsc00958 (MMS)

Flitens lampa lyser ikväll på Kattis gata.


Trumma på trumman





Living the dream




Herrejisses.

Har jobbat heltid flera dagar nu med att söka examensarbete.
Maassor med telefonsamtal, mail och en arbetsmarknadsmässa har det blivit.
Förhoppningsvis kommer man flera steg närmare drömjobbet!

Ååå jag peppar på från datasalsnivå.
Siktar högt siktar lågt, för det är exjobb jag vill åt.

Ikväll ska jag äta älg och dricka vin med bruudar.
Tjofaderittan klackarna i taket.


Jag hjärta blå rullande sak. Sååhär mycket...

dsc00945 (MMS)

Jag hjärta blå rullande sak. Sååhär mycket kustbuss har jag nog aldrig åkt på en vecka!! Luleå - Haparanda - Luleå - Umeå... och just nu på väg. Total försening på alla resor är 10 min, starkt jobbat av Veolia! :)


Backen är fast



"Stuck in reverse" låter mycket coolare.
Imorse lyckades jag höra Coldplays 'Fix you' flera ggr, utan att jag ens planerat det.
Himla bra text!



Nå joo

dsc00943 (MMS)

Nå joo


On the road again!Obs. Ljuset på vägen är ...

dsc00937 (MMS)

On the road again!Obs. Ljuset på vägen är inte ett tåg.


Såna här trötta dagar blir man glad att få...

dsc00927 (MMS)

Såna här trötta dagar blir man glad av att få chokladkaka till sin lunch. Mmmums! Och idag har det bara varit massa supertrevliga kunder.


Dagens snö-gris !

dsc00866 (MMS)

Dagens snö-gris !


Vik upp


Be my friend
Hold me
Wrap me up
Unfold me
I am small and needy
Warm me up and breathe me






Förra veckans bästa kaffe-konstverk !

dsc00899 (MMS)

Förra veckans bästa kaffe-konstverk !


Framåt!

Livet har nog aldrig varit så oplanerat och spontant som det är just nu.
Jag har liksom flyt i oflytet, samtidigt.
Lite småjobbigt men spännande på samma gång.
Är på väg...men vet inte vart. Framåt. Så var det ja!

Jag grejar och fixar och framförallt söker jag exjobb.
Nu är det bara hålla tummarna och hoppas på att vindarna blåser åt rätt håll, för nu är jag på gång!
Åker iväg en sväng och multitaskar (läs jobbar) medans jag väntar på svar.
Det ska bli riktigt kul faktiskt!













Rita gissa skissa





Ny dag, ny frisyr!

dsc00896 (MMS)

Ny dag, ny frisyr! Bjussar på en bild från ett osexigt badrum.


Arbetsskada

När man jobbar på IKEA så blir man helt skadad!
Man kan inte låta bli att se och kommentera alla IKEA produkter som dyker upp här och var.
I söndagens program av
Minuten såg jag skålen TRYGG.
Hittar ni den?

Hur lyckas jag?




Konstaterat idag

Toblerone smakar JÄTTEmassa honung.

Annars har jag mest räknat hållfasthetslära idag.
Om min hjärna var i potatismos imorse, efter gårdagens indiska mat inkl lite öl, så blev den potatispuré....
Sen har det lagats skaldjurspasta och jag har gått och dött lite i lagom i soffan.
Tänkte återuppliva mig lite imorgon, lagom till sista pluggdagen.
På tisdag är det tenta...sen tänker jag välkomna att livet kommer tillbaka till mig!

Onsdagens mission: Klippa mig och skaffa ett exjobb.




Sökes: mer känsla!

Ibland kommer man till en punkt i livet där man måste välja massa saker.
Ju fler val desto mer förvirring.
Jag har kommit till en tidpunkt då det krävs att jag tar en massa beslut för den närmsta framtiden.
Men egentligen vill jag bara leva i nuet!

Tänk att bara sätta sig på ett plan och åka nånstans.
Inte planera alls, bara för att se vad som finns på andra sidan.
Bara våga... bara kasta sig ut och testa massa saker man aldrig gjort.
För att det är spännande och roligt.
Tänka mer med känsla än med förnuft.

Det skulle jag behöva!
Nån som vill hjälpa till?







Naaw


Idag är dagen.

Då jag vänder tillbaka mitt dygn. Och därmed basta.
Jul och nyårsledigt med massa sovmorgonar har pågått alldeles för länge nu! :)
Börjar bra med uppstigning kl 06.45.
Wish me luck