Neråt och stadigtgående uppåt igen

Har inte skrivit här nu på ett tag.
Varit nere i en svacka.
Inte känt mig pigg på så mycket. Varken umgås eller göra nåt.
Trots att jag varit med mitt i när saker händer runt omkring mig.
Har mest bara varit med i bakgrunden, på nåt sätt.
Känt mig allmänt nere, och det mesta har känts jobbigt.
Praktiken har känts tung och trist, saknaden av luleåfolket som drog härifrån när praktiken började, saknaden av pojkvännen, saknaden av lediga kvällar under eftermiddagspassen, brist på fritid. När jag väl haft fritid har den varit stressig.
Mycket, har det varit.

Jag brukar inte känna så, i princip aldrig, att allt känns tungt,.
Försökt sätta fingret på vad det kunnat vara för "fel"..
Och ju mer jag funderat på det, ju mer frustrerad har jag blivit över att jag bara deppar över hur det känns,
istället för att göra något åt det.
Och mer frustrerad över att jag inte kunnat njuta av saker, för att allt känts jobbigt.
Har väl kanske bara haft det stressigt och inte tagit mig egen tid att göra nåt åt det, den lilla tid man har.

Men igår var jag och tränade ett jätteroligt pass, då släppte allt.
Kände mig helt annorlunda, lätt i kroppen och lätt i sinnet :)
Så förhoppningsvis går det uppåt igen.
Jag hoppas verkligen det.

Den enda som kan göra nåt är jag själv :)




Kommentarer
Postat av: hp

Jag ska göra en 500siders bok om mitt liv, min poesi och kebab! 699kr kommer den att kosta, köper du den?
ömma smek /hp


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback