Kreativ panik


Nu har jag blivit ensam hemma i Luleå och ska påbörja en pluggoffensiv, mitt-i-sommar'n, helt galet.
Fast det går ju över fort som tur är.

Det värsta är att det är superbra väder här. 30 grader och sol idag, och igår..
och typ alla dagar..
Sen har jag också nåt vi kan kalla kreativ-panik.
Jag får såna där ryck ibland.
Jag får dom speciellt när jag inte borde få dom. Jag vill göra typ allt.
Jag blir nästan en liten hantverkare! Egentligen borde jag starta eget.
Men jag lär ju gå minus när jag är såhär kreativ typ 1 gång varannan månad...

Tänk er mig, fast ännu kortare än vad jag redan är, i en röd liten tomteluva, förkläde och en liten slägga i högra handen, och en pensel i den andra handen. Och en burk schack-målarfärg.... där har ni det!

Jag blir sådär att jag måste pysselpyssla med allt, städa, sy, måla, rita, skissa, bygga grejer, fota, sitta och skriva,
ni vet såntdär sjukt kreativt, men kanske inte alltid det som är nödvändigast precis just nu.
Jag behöver väl fan inte sy en kjol eller bygga en egen svart tavla till hallen... eller montera upp en garderob, eller måla en tavla? Inte NU?! OK
Det är ju bara jag eller karln som bryr sig om ifall nån dammsugar imorgon eller om 3 dagar, men nu är jag ju ensam hemma.

Men nog fan kliar det i fingrarna. Usch.
Imorgon ska jag verkligen plugga!

Sen måste jag ut och springa med myrvaderna mina, dom har pulserat sen jag kom hem från o-ringen.
Då kanske jag får ut lite av min frustration. Jag har dessutom köpt löpartights, najs va?;)
Hoppas dom stryper syret till nerven som vill vara kreativ!
För jag behöver verkligen inte det just nu.

Nu har jag nackspärr, gonatt!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback