När en tråd på FB spårade ur...

Typiskt spexare...eller göteborgare...den börjar såhär:
"Ikväll dricker jag i smyg; jag vill bli hemlighetsfull."

 

Jag dricker helst direkt ur mätglaset. Blir måttfull.

Har en kompis som brukar dricka under en stege. Han blir jävligt skrockfull.
 

Åsså hörde jag om göteborgaren som drack på spårvagnen mitt i rusningstid. Blev knökfull.

Själv dricker jag konstant om jag vill bli fullständig.


Själv bränner jag sprit på pälsen av nötkreatur och blir biff-ull.

Hörde också om en bagare som söp på jobbet. Han blev bakfull.

Jag dricker mest på kärnkraftverk, vill bli kraftfull.

Jag dricker, men når inte ända fram. Jag blir bara ful.


Jag gillar drinkar med granatäpple. Då blir man kärnfull.


Jag tänker ibland att jag ska dricka vin, jag är fantasifull.


Träffade en nykter alkoholist i Stadsparken. Han var motsägelsefull.

Jag hörde talas om en snubbe som hette Oden. När han drack blev han asfull.


Jag söp ner mig från kilimanjaro, blev stupfull...


Jag söp tills jag däckade, blev rattfull


Jag söp tills jag var tvungen att greppa toalettstolen, blev skitfull.


 Stod på en studsmatta och shot:ade, blev hoppfull.

Satt och snapsade, blev småfull.


Jag är full...av livsglädje!

För att inte tala om tamburmajoren som drack sej taktfull.


Eller prästen som drack sej döfull på gravöl.

Ikväll ska jag bli full. Nu är jag förväntansfull.
 
 
Var pessimistisk när jag drack, blev halvtom.

Blev bjuden på sprit hos frisören, blev salongsberusad.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback