Att våga något.

Ibland kan det ta emot att säga vad man vill.
Det kan vara att säga vad du egentligen tycker, vilken lön du vill ha eller hur du känner för någon.
Hur ska jag säga det?
När ska jag säga det?
Är det för rättfram?
Vågar jag? 
Oftast beror det på att man är rädd för vad en annan människa ska tycka och tänka.
Eller att man är rädd att såra någon.

Men såhär är det:
Om man inte säger vad man vill, hur ska det annars någonsin kunna hända?
Det är ju faktiskt så krasst.
Du känner dig själv bäst och det finns ingen i hela världen som kan läsa dina tankar.

En sak som hjälper mig att våga är att jag tänker ut vad jag vill och varför jag vill det.
Då blir det lättare. Lättare att våga, men också lättare att motivera sig själv att kämpa för något.
Att våga kasta sig ut över kanten, utan att riktigt veta vart man landar.

Vågar du?

the cyclist.Sad goodbyes.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback