En sån..för alla dom..som aldrig hittat nån..


..pendlarmugg!

Mina damer och herrar. Jag har alltid undrat varför alla termomuggar är så puckat utformade, anledningen:
A. 90 % risk att det kommer att läcka någonstans.
Dåligt gängat, endast packning, locket kommer lossna om man vänder uppåner/tappar den.
B. De har nån äcklig gummipackning, som kommer att förstöras/missfärgas inom 1 år.
C. Rätt så omöjligt att dricka ur den, om du inte har en 10 cm lång trattformad tunga.
D. Det lilla drick-locket som man ska pilla upp och dricka ur är så pass dåligt konstruerat att:
1. All värme kommer att läcka ut precis just där.
2. Locket är så pass dåligt konstruerat att det kommer att gå sönder först av allt.
Då det är det du kommer använda mest.

Men den ovan är faktiskt ett rätt så bra alternativ!
139 svenska riksdaler
från bla Åhlens, märket är Vildmark.
Gängat helstängt lock. Då du dricker måste du iof ta loss locket och sedan pilla upp "kaffeluckan".
Men vad gör man inte för rykande hett kaffe. Rejäl plast och nästan överdimensionerat.
Jag tror baske mig att den håller ett bra tag.

Men jag väntar och ser om jag hittar en finare en när jag åker till Amerikat.
För dit åker jag nämligen redan på lördag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback