Seglats


Igår åkte jag ner med 2 brudar till Karlshamn för att segla.
Vi hade toppenväder och för tillfället ser jag ut som en babian, då jag bara bränt toppen på näsan.





Vi seglade ut till Tärnö, det var himla fint!



Efter oss kom en kompis föräldrar på sin husbåt PAX, catering, jo man tackar.
Den är ruskigt fin och har ett superstort maskinrum och 4 hytter.




När vi vandrade runt på Fläskö så stötte vi på några andbon.
Vi blev mer rädd än vad fåglarna blev.
Jag var tvungen att ta kort på dom söta äggen, sen skyndade vi oss bort därifrån.
Det luktade ändå lite äckligt..




På eftermiddagen när vi glidit in graciöst i lätt regn, i ungefär samma fart som Jesus hade på vattnet...2 knop..
Så var det såhär fint!



Här ligger husbåten i hamn där vi grillade på kvällen och sov på natten.
Kanske 500 m från land, men det kändes ändå som jättelångt bort.




Imorse vaknade jag upp här.
Då ville vi inte alls åka till jobbet... (vi tjejer jobbar nämligen på samma avdelning.).

Men det gjorde vi ändå.

Och det var min första seglats!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback